۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
  • کد خبر: 221628
بحران اوکراین بهای نفت را افزایش داد

افزایش تنشها بر سر مسئله اوکراین، کاهش ذخیره سازیهای نفت آمریکا و پایان مهلت معاملات نفت برای تحویل در ماه اوت، قیمت نفت در پایان معاملات دیروز (دوشنبه 30 تیرماه) بالا برد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت جهانی نفت خام در پایان معاملات روز دوشنبه (30 تیرماه) به دلیل نگرانی از بالا گرفتن تنش روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین افزایش یافت.

در این میان قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه اوت پیش از پایان معاملات آن، افزایش بیشتری داشت.

قیمت نفت در ساعت های آغازین معاملات دیروز تحت تاثیر از اخبار توافق هسته ای ایران و غرب برای ادامه گفتگوها در چهار ماه آینده و کاهش تحریمها که سبب افزایش فروش نفت ایران می شود، کاهش یافت.

 به محض این که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواست تا به جدایی طلبان مسکو برای همکاری در تحقیقات بین المللی در باره سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی فشار وارد کند، جریان کاهش قیمت نفت روند برعکس را پیش گرفت.

جین مکگیلیان، تحلیلگر موسسه تردیشن انرژی، گفت: اکنون قیمت گذاریهای ما بیشتر بر اساس خطرهای ژئوپلتیکی است زیرا این واهمه وجود دارد که ممکن است به خشونتهای اوکراین دامن زده شود.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر در پایان معاملات دیروز (دوشنبه، 30 تیرماه) با 44 سنت افزایش در سطح 107 دلار و 68 سنت تثبیت شد.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه اوت امسال با یک دلار و 46 سنت افزایش در پایان معاملات دیروز به 104 دلار  و 59 سنت رسید. پایان یافتن مهلت معاملات این شاخص نفتی در روز سه شنبه (31 تیرماه) دلیل این افزایش تند قیمت عنوان شده است.

در همین حال قیمت نفت دبلیو تی ای برای تحویل در ماه سپتامبر افزایش کمتری داشت و با 91 سنت افزایش به 102 دلار و 86 سنت برای هر بشکه رسید.

از سوی دیگر گمانه زنی در مورد کاهش ذخایر نفت آمریکا به رشد قیمت ها کمک کرد. تحلیلگران معتقدند ذخیره نفت آمریکا در هفته منتهی به 18 ژوئیه (27 تیرماه)دو میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یافته است.

منابع تجاری اعلام کرده اند که ذخایر نفتی پایانه کوشینگ در اوکلاهاما 900 هزار بشکه کاهش یافته است.

تیم اوانس، تحلیلگر قیمت های آتی نفت در موسسه سیتی فیوچرز، گفت: انتظار کاهش ذخیره های نفتی آمریکا به دلیل تقاضای بالای پالایشگاهها، انگیزه بیشتری برای خریداران این نفت در مقایسه با تقاضای نفت برنت ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، لیبی همچنان در معرض توجه قرار دارد زیرا دور تازه ای از درگیری های شبه نظامیان مسلح روز یکشنبه (29 تیرماه) در اطراف فرودگاه طرابلس روی داد.

با وجود کاهش اندک تولید نفت در میدان الفیل، تولید نفت لیبی در هفته گذشته به 555 هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر 221628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =