پیگیری مستمر طرح موزه های صنعت نفت در جلسه شورای راهبردی

مدیر هنری طرح موزه های صنعت نفت گفت: اهداف این طرح به صورت مستمر در جلسه های شورای راهبردی موزه های صنعت نفت پیگیری می شود.

مریم آذرمند در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: جلسه های شورای راهبردی طرح موزه های صنعت نفت با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و برخی متخصصان و کارشناسان خبره مرتبط با این حوزه، به صورت مرتب برگزار می شود.

وی گفت: تدوین چشم انداز و اهداف پیشنهادی طرح موزه ها، جمع آوری و بررسی مطالعاتی که در گذشته پیرامون این طرح انجام شده است، تهیه و تصویب اساسنامه و طرح سازمان موزه و تدوین طرح تاریخ شفاهی صنعت نفت به موازات اجرای طرح موزه ها  از جمله موضوعهایی است که در جریان جلسه های شورای راهبردی عنوان شده است. 

آذرمند ادامه داد: لحاظ کردن فرایند اکتشاف، حفاری، تولید، انتقال و پالایش نفت و گاز با استفاده از فناوریهای نوین، برجسته سازی ابعاد تکنولوژیک تاریخ سیاسی و اجتماعی نفت، ارائه گزارش بازدید هیئت های کارشناسی و تاکید بر جمع آوری اشیا، اقلام، اوراق و اسناد مهم طبق برنامه زمانبندی شده نیز در این جلسه ها بحث و بررسی می شود.  

وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت برای ایجاد موزه های صنعت نفت در آبادان، مسجدسلیمان و تهران گفت: در این زمینه، در جلسه های شورای راهبردی مقرر شد توجهی ویژه به موزه مسجدسلیمان و تاریخ پیدایش، اکتشاف و روند شکل گیری نفت در این منطقه شود؛ همچنین ضرورت توجه به موزه آبادان و فرایند آغاز و شکل گیری صنعت و فناوری نفت در این شهر نیز مورد تاکید قرار دارد. 

مدیر هنری طرح موزه های صنعت نفت در ادامه به تصمیم گیری در باره تصویب اساسنامه و طرح سازمان موزه در شورای راهبردی اشاره و تصریح کرد: این طرح در شورا تصویب شده است و در صورت تصویب دیگر نهادهای متولی، وارد مرحله اجرا می شود. 

آذرمند پیش از این نیز در گفتگو با شانا، طرح موزه های صنعت نفت را از برنامه های جاری، بزرگترین طرح فرهنگی وزارت نفت و از برجسته ترین طرحهای فرهنگی در کل کشور خوانده و اعلام کرده بود: علاوه بر جلسه های شورای راهبردی، تاکنون بیش از ٣٠ جلسه تخصصی با کارشناسان داخلی و خارجی باتجربه در صنعت موزه برگزار شده است؛ همچنین برای بهره مندی از آخرین تکنولوژیها و دستاوردهای این حوزه، با سازمان جهانی موزه ها و موزه های مطرح نفتی در سطح جهان نیز ارتباط به شکل مستمر برقرار است.

کد خبر 221629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =