سهمیه 60 لیتری بنزین مرداد ماه امشب شارژ می شود

سهمیه ٦٠ لیتری بنزین با نرخ ٧٠٠ تومان امشب به کارتهای سوخت واریز و با اتمام سهمیه بنزین ٤٠٠ تومانی، قابل برداشت است.

به گزارش خبرنگار شانا، ساعت ٢٤ امشب (٣١ تیرماه) سهمیه ٦٠ لیتری بنزین نیمه یارانه ای مرداد ماه با بهای ٧٠٠ تومان در کارتهای سوخت خودروها شارژ می شود.

به گزارش شانا و بر اساس گفته های مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی موجودی سهمیه بنزین ٤٠٠ تومانی کارتهای سوخت نمی سوزد، اما برای سوختگیری ابتدا بنزینهای ٤٠٠ تومانی موجود در کارتها مصرف و سپس از بنزین ٧٠٠ تومانی کسر خواهد شد.

پس از اتمام دو سهمیه ٤٠٠ و ٧٠٠ تومانی در کارتها، مردم می توانند از  300 لیتر سهمیه بنزین آزاد ١٠٠٠ تومانی استفاده کنند.

بر اساس این گزارش پس از اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها، قیمت بنزین نیمه یارانه ای از ٤٠٠ تومان به ٧٠٠ تومان و بنزین آزاد نیز از ٧٠٠ به ١٠٠٠ تومان در هر لیتر تغییر پیدا کرد.

سهمیه سوخت وسایل حمل و نقل عمومی نیز مشابه تیرماه است و هیچگونه تغییر در میزان، قیمت و سهمیه سوخت مرداد ماه آنها اعمال نشده است.

هم اکنون یک میلیارد و 300 میلیون لیتر بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان در کارتهای سوخت خودروها باقی است که از این میزان 1.1 میلیون لیتر آن به خودروهای سواری و 200 میلیون لیتر نیز به موتورسیکلتها اختصاص دارد.

به گفته مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تاکنون زمانی برای پایان اعتبار مصرف بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان به شرکت ملی پخش اعلام نشده است و مصرف آن کماکان و بدون محدودیت زمانی اعتبار دارد.

آمارها نشان می دهد، از پایان اردیبهشت ماه تاکنون، ٣٠٠ میلیون لیتر بنزین ٤٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای سوخت مصرف شده است.

پیش بینی می شود با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، موج جدیدی از سفرهای تابستانی تا پایان شهریور ماه شکل گیرد.

کد خبر 221635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =