ارائه ضمانت نامه های موردنیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آمادگی این معاونت برای ارائه تسهیلات و ضمانت نامه های مورد نیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، سورنا ستاری بعدازظهر امروز (سه شنبه، 31 تیر) در نشست هم اندیشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران با سازندگان داخلی گفت: در صورت تدوین خرید کالا از سوی صنعت نفت می توان شاهد تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این صنعت باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون امیدهای زیادی برای حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت به وجود آمده است، گفت: متاسفانه در گذشته اشتباهات زیادی در زمینه پژوهش و فناوری صنعت نفت رخ داده است، به گونه ای که هم اکنون شاهد آن هستیم که صنعت نفت با داشتن بزرگترین مرکز پژوهشی کشور (پژوهشگاه صنعت نفت) هنوز بسیاری از نیازهای عملیاتی خود را از خارج از کشور تامین می کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تولید انبوه تجهیزات بومی سازی شده باید به سازندگان آن کالاها واگذار شود، گفت: هم اکنون با توجه به قانون مناقصات در کشور، کالاها پس از بومی سازی به مناقصه گذاشته می شوند، این امر سبب می شود تامین کالا از سوی "گرگهای بازار" یعنی دلالان وارد کننده کالا انجام و حق سازندگان اصلی پایمال شود.

ستاری گفت: برای بومی سازی و ساخت کالا در صنعت نفت باید به سازندگان کمکهای مالی کرد، از این رو هم اکنون معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی با سود 4 تا 16 درصد به مراکز پژوهشی و سازندگان دارد، از طرف دیگر این معاونت پتانسیل خوبی برای ارائه تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به سازندگان داخلی دارد.

وی گفت: هم اکنون حداقل آمادگی لازم برای پرداخت حداقل 300 میلیون تومان وام از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ملی و فناوری ریاست جمهوری به سازندگان داخلی و مراکز دانش بنیان وجود دارد.

کد خبر 221659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =