ساخت سامانه هوشمند ایستگاههای حفاظت کاتدیک گاز زنجان

دستگاه منبع ولتاژ سوئیچینگ هوشمند ایستگاههای حفاظت کاتدیک گاز زنجان طراحی و ساخته شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: افتتاح نخستین ایستگاه CPS کابینتی مجهز به سامانه مانیتورینگ صرفه جویی اقتصادی قابل توجه برای این شرکت بهمراه داشته است.

سعید عسگریان با اشاره به لزوم افزایش تعداد ایستگاههای حفاظت کاتدیک CPS در شهر زنجان بدلیل توسعه خطوط لوله فلزی گازرسانی شهری افزود: با توجه به ظهور تکنولوژیهای جدید در عرصه صنعت گاز در زمینه مانیتورینگ داده های حیاتی ایستگاههای گاز و ایستگاههای CPS، این شرکت موفق به طراحی و ساخت سامانه های هوشمند مانیتورینگ ایستگاههای CPS شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلفیق این سامانه با ایستگاههای کابینتی CPS که یک نوآوری در ساخت ایستگاههای CPS محسوب می شود، پیشرفته ترین ایستگاه CPS سطح کشور در این استان راه اندازی شده و به بهره برداری رسیده است.

عسگریان حجم کم، قابلیت فعالیت دیجیتال و انتقال داده های ایستگاه حفاظت کاتدیک به اتاق کنترل (SCADA) و نیاز نداشتن به فونداسیون جداگانه برای رکتیفایر را از مزایای این ایستگاهها برشمرد و اظهار کرد: این دستاورد علمی پژوهشی ارزشمند در واحد های بهره برداری شرکت های گاز استانی، شرکت های انتقال گاز، خطوط لوله و همه سیستم های دارای ایستگاه CPS ، قابلیت اجرا و بهره برداری دارد.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاهها دارای قابلیت استفاده از برق ورودی متناوب شهری (A.C.) و برق یکسو (D.C.) حاصل از مولدهای خورشیدی را دارند، افزود: صرفه جویی در تحصیل زمین ایستگاه CPS و حذف فونداسیون و کاهش هزینه های ابنیه، همچنین کاهش هزینه ها و خطاهای نیروی انسانی در اندازه گیری داده های ایستگاه CPS با کمک ماژول های مانیتورینگ، از مهمترین دستاوردهای این پروژه است.

به گفته وی، ماژولهای CPMM نسل سوم طراحی شده برای کنترل و ارسال دادههای ایستگاههای CPS با استفاده از منابع تغذیه سوئیچینگ، دارای این توانایی هستند که به تنهایی در ایستگاههای CPS دارای رکتیفایر نیز استفاده شده و داده های مربوط به ولتاژ و جریان و دمای رکتیفایر را برای اتاق کنترل کاربر ارسال می کند.

کد خبر 221698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =