معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز گفت: در قبوض تیرماه کارمزد معوقه سال های 92 و 93 جایگاهداران سی.ان.جی اصلاح و پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجتبی شیخ بهایی با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت کارمزد جایگاه های سی.ان.جی براساس نوع سرمایه گذاری و مالکیت ها متفاوت است، اظهار داشت: در گذشته نرخ کارمزد برای تمام جایگاهداران 40 تومان به ازای هر مترمکعب محاسبه می شد ولی براساس نرخ جدید مصوبه شورای اقتصاد، جایگاهها به چهار دسته تفکیک می شوند.
معاون گازرسانی اظهار داشت: مطابق مصوبه مذکور معوقات جایگاهداران سی.ان.جی طی سالهای 92 و 93 محاسبه و در قبوض تیر ماه تعدیل خواهد شد.
شیخ بهایی میزان بدهی جایگاهداران سی.ان.جی به شرکت ملی گاز ایران را حدود 450 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تعدیلات انجام شده میزان زیادی از این بدهی ها تسویه و تا حد زیادی مشکلات مالی جایگاهداران برطرف خواهد شد. 
شرکت ملی گاز گزارش داد: طبق ابلاغ وزیر نفت به منظور حمایت از جایگاهداران، در میزان گاز تحویلی به جایگاه ها نیز سه درصد به عنوان پرت گاز محاسبه نخواهد شد.
وزارت نفت امیدوار است با افزایش نرخ کارمزد جایگاهها و تسهیلات فراهم شده، بخش خصوصی از ایجاد و راه اندازی جایگاههای جدید سی.ان.جی استقبال کرده و زمینه برای افزایش تعداد این جایگاه ها در کشور فراهم شود.
** فعالیت ٢٢٢٠ جایگاه سی ان جی کشور
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص وضعیت فعالیت جایگاه های سی.ان.جی در کشور اظهار داشته است: از ابتدای امسال تاکنون ٥٢ باب جایگاه سی.ان.جی در سراسر کشور به بهره برداری رسیده و هم اکنون ٢٢٢٠ باب جایگاه سی.ان.جی در نقاط مختلف کشور فعالیت می کند.
مصطفی کشکولی افزود: تا پایان امسال نیز برای احداث یکصد باب جایگاه جدید برنامه ریزی شده و با بهره برداری از آنها شمار مجاری عرضه سی.ان.جی کشور به ٢٣٢٠ باب خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، توسعه جایگاههای سی.ان.جی در کشور را اقدمی موثر برای بهبود شرایط زیست محیطی خواند و افزود: هم اکنون روزانه ٢١ میلیون مترمکعب سی.ان.جی در کشور جایگزین ٢١ میلیون لیتر بنزین شده است و تا پایان امسال با احداث جایگاههای جدید به ٢٣ میلیون لیتر افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: افزایش دو برابری کارمزد جایگاهداران، پرداخت ١٢٠ تومان کارمزد (به ازای فروش هر مترمکعب سی.ان. جی) به بخش خصوصی برای ساخت جایگاه در کلانشهرها و پرداخت کارمزد ١٤٠ تومانی (به ازای فروش هرمتر مکعب سی.ان.جی) به این بخش برای ساخت این نوع جایگاه ها در دیگر شهرها را از جمله اقدامهایی برشمرد که با نگاه بهبود شرایط زیست محیطی انجام شده است.
کد خبر 221699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =