لایحه فوریتی خروج از رکود تقدیم مجلس می‌شود

رئیس جمهوری مهمترین مساله دولت در سال 93 را خروج از رکود دانست و گفت: دولت با هدف ورود به مرحله رونق اقتصادی لایحه فوریتی را پس از تعطیلات به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

به گزارش شانا، حسن روحانی رئیس جمهوری امروز (چهارشنبه، 1 مرداد ماه) در جلسه هیئت دولت، با اشاره به مواجهه کامل کشور در سالهای 91 و 92 با مسئله رکود تورمی گفت: دولت از ابتدای استقرار به دنبال مهار تورم و شکستن رکود بوده است.

وی افزود: دولت در زمینه مهار تورم موفقیتهایی به دست آورده که باید استمرار داشته باشد و البته کار در زمینه شکستن رکود بسیار مشکل‌تر است.

روحانی تصریح کرد: سرعت رکود در کشور در ماههای آخر سال 1392 تا حدودی مهار شد، بنابراین رشد منفی اقتصادی در سال 92 به خصوص در ماههای آخر این سال را با سال 91 قابل مقایسه نمی‌دانیم و سال 93، سالی است که به طور جدی باید با رکود مقابله کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهوری ادامه داد: اگر این مقابله، مقابله تورمی بود و اگر می‌خواستیم برای مهار این رکود از منابع بانک مرکزی و پایه پولی استفاده کنیم، کار آسانی بود، اما این کار را نمی‌کنیم چون نمی‌خواهیم دستاوردی را که از مهار تورم به دست آورده‌ایم و آرامشی را که مردم در حوزه اقتصاد به دست آورده‌اند از دست بدهیم.

کد خبر 221721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =