۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
  • کد خبر: 221728
صادرات نفت کویت به چین کاهش یافت

کویت در نیمه نخست سال 2014 نفت کمتری به چین صادر کرد ضمن آن که صادرات نفت این کشور به چین در ماه ژوئن نیز افت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، صادرات نفت خام کویت به چین در نیمه نخست سال میلادی جاری 9.6 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن کاهش یافت.

کویت از ابتدای ژانویه 2014 میلادی تا پایان ژوئن امسال در مجموع سه میلیون و 870 هزار بشکه نفت خام به چین صادر کرد که معادل ارسال روزانه 157 هزار بشکه نفت به این کشور آسیایی است.

اداره گمرک کویت اعلام کرد که تنها در ماه ژوئن امسال، کویت روزانه 74 هزار بشکه نفت خام به چین ارسال کرده است.

از سوی دیگر، واردات نفت خام چین به عنوان دومین مصرف کننده سوخت دنیا در ماه ژوئن 2014 با 0.5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به روزانه پنج میلیون و 690 هزار بشکه رسید.

در همین حال، عربستان سعودی توانست همچنان نخستین تامین کننده نفت چین باقی بماند. عربستان در ماه ژوئن 0.4 درصد صادرات نفت خود به چین را افزایش داد و آن را به روزانه 957 هزار بشکه رساند.

پس از عربستان، عمان با صادرات روزانه 664 هزار بشکه نفت به چین، دومین تولیدکننده نفتی چینی ها شد. عمان در ماه ژوئن صادرات نفت به چین را 51.5 درصد افزایش داد. آنگولا نیز که در ماه ژوئن شاهد افت 17.2 درصدی صادرات نفتش به چین بود در نهایت روزانه 659 هزار بشکه به این کشور ارسال کرد. روسیه و ایران دیگر تامین کنندگان نفت مورد نیاز چین هستند.

بر اساس اطلاعات اداره انرژی آمریکا، چین نیمی از رشد تقاضای نفت دنیا در سال 2013 را شکل داده است. این اداره پیش بینی کرده است که واردات نفت چین در سال 2014 میلادی از واردات نفت آمریکا، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا، پیشی بگیرد. دلیل این امر همزمانی رشد تولید نفت آمریکا و افزایش تقاضای نفت در چین است.

کد خبر 221728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =