۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
  • کد خبر: 221754
صادرات نفت جنوب عراق رکورد می زند

صادرات نفت خام عراق در ماه ژوئیه 2014 با وجود درگیری های خونین در این کشور، افزایش یافت و صادرات نفت پایانه های جنوبی این کشور به حد نصاب تازه ای رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صادرات نفت عراق از پایانه های صادراتی جنوب این کشور در ماه ژوئیه 2014 به روزانه دو میلیون و 520 هزار بشکه رسید و به ثبت حد نصاب تازه نزدیک شد.

این در حالیست که عراق در بسیاری از بخشهای خود شاهد درگیری های خونین است.

پیشروی شورشیان مسلح و تصرف بخشهای گسترده ای از شمال عراق نگرانی از کند شدن صادرات نفت عراق و کمبود نفت خام در بازارها را افزایش داد که همین موضوع سبب شد ماه گذشته قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به بالاترین حد نصاب خود در 9 ماه گذشته برسد و از مرز 115 دلار برای هر بشکه را در فراتر رود.

خبرگزاری رویترز با استناد به آمارهای منابع نظارت بر حمل و نقل دریایی اعلام کرد که صادرات نفت عراق از پایانه های جنوبی این کشور در 23 روز نخست ماه ژوئیه 2014 به طور میانگین روزانه دو میلیون و 520 هزار بشکه بود.

یکی از شرکتهایی که مشتری نفت عراق است در مورد تاثیر ناآرامی های این کشور بر روند صادرات نفت به رویترز گفت: تاثیری نداشته است، فکر نمیکنیم گستره ناآرامی های به جنوب عراق کشیده شود.

صادرات نفت خام ماه ژوئیه عراق تا کنون از سطح صادرات ماه ژوئن که برابر با روزانه دو میلیون و 430 هزار بشکه در روز بود بیشتر است. در ماه ژوئن صادرات نفت عراق به دلیل  توسعه و تعمیرات در پایانه بصره اندکی کاهش یافت.

در همین حال صادرات نفت ماه ژوئیه تا کنون نزدیک به سطح صادرات نفت ماه مه امسال است. در ماه مه عراق روزانه دو میلیون 580 هزار بشکه نفت صادر کرد که بالاترین رقم صادرات نفت این کشور از سال 2003 میلادی محسوب می شود.

با وجود این گفته می شود سطح صادرات نفت ماه ژوئیه عراق از رقم روزانه دو میلیون و 600 هزار بشکه برنامه ریزی شده برای این ماه کمتر می شود. بازرگانان معتقدند شرایط نامساعد جوی مانع از بارگیری برخی محموله های نفتی در ماه ژوئیه شد.

کد خبر 221754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =