جلوگیری از افت فروش نفت، نکته مثبت مذاکرات وین

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران جلوگیری از کاهش دوباره 20 درصدی فروش نفت خام ایران را از نکات مثبت مذاکرات اخیر ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 برشمرد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره مذاکرات اخیر تهران و کشورهای عضو گروه 1+5 به خبرنگار شانا گفت: تنها نکته مثبت مذاکرات اخیر این بوده است که جلوی کاهش 20 درصدی فروش نفت ایران گرفته شد.

سید محسن قمصری با بیان این که توافقهای کوتاه مدت به نوعی حالت نه جنگ و نه صلح را دارد، افزود: این گونه توافقها، شرایط را برای فروش نفت ایران نامشخص می کند، زیرا مسائلی مانند حمل و نقل، بانک و بیمه، طولانی مدت است و به طور معمول شرکتهای حاضر در این بخشها رغبتی برای تغییر دایره فعالیتهایشان در کوتاه مدت ندارند.

وی با اشاره به این که تحریم بیمه کشتی 6 ماه گذشته و در مذاکرات آذر ماه برداشته شد اما هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است، گفت: در 6 ماه گذشته هیچ شرکت بیمه ای حاضر نشد نفتکشهای ایرانی را بیمه کند و بعید به نظر می رسد در این چهار ماه توافق جدید نیز اتفاق خاصی بیفتد. در واقع این مذاکرات به لحاظ کمی اثری نداشته است.

قمصری با بیان این که جلوگیری از کاهش 20 درصدی فروش نفت ایران تا حدودی تصمیمهای جاری را در زمینه فروش نفت آسان می کند، افزود: با این تصمیم می توان با خریداران نفت به دور از تنش مذاکره و گفتگو کرد.

کد خبر 221767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =