ساخت خط لوله گازی اروپا به اوکراین طبق برنامه پیش می رود

اسلواکی اعلام کرد که فعالیت و کار روی ساخت خط لوله صادرات گاز از غرب اروپا به اوکراین طبق برنامه پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پراگ، اپراتور خطوط لوله اسلواکی (Eustream) پنج شنبه (دوم مرداد ماه) اعلام کرد که ساخت و کار روی خط لوله انتقال گاز از غرب اروپا به اوکراین طبق برنامه زمانبندی شده پیش می رود و ظرفیت مورد نظر انتقال گاز از اول سپتامبر (10 شهریور) فراهم خواهد بود.

اوکراین سالانه حدود 50 میلیارد مترمکعب مصرف گاز دارد و پس از آن که شرکت روسی گازپروم گازبهای این کشور را افزایش داد، تلاشهای خود را برای تامین امنیت گاز از اتحادیه اروپا افزایش داده است.

روسیه نیمی از نیازهای گازی اوکراین را در سال گذشته میلادی تامین کرده بود اما اواسط ماه ژوئن گذسته به دلیل به توافق نرسیدن با کی یف درباره بدهی های معوقه گازی آن، عرضه گاز را به این کشور قطع کرد.

خط لوله گازی اسلواکی (یک خط لوله قدیمی نوسازی شده که از ایستگاه برق ووجانی در نزدیکی مرز با اوکراین تا شهر اوزهورو در غرب اوکراین امتداد دارد) می تواند سالانه حدود 10 میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.

سخنگوی اپراتور خطوط لوله اسلواکی گفت: این ظرفیت از ماه سپتامبر آینده بدون وقفه و از ماه مارس 2015 بر یک پایه ثابت فراهم خواهد بود.

این شرکت اعلام کرد: آزمایش این خط لوله در اواخر ماه اوت آغاز می شود و ظرفیت کامل آن نیز تا سال 2019 ثابت می ماند.

اوکراین هم اکنون به همراه گاز دریافتی از مجارستان و لهستان حدود 16 تا 17 میلیارد مترمکعب گاز از غرب اروپا دریافت می کند.

اپراتور خطوط لوله اسلواکی اعلام کرد که این شرکت همچنین طرح اتصال خطوط لوله با مجارستان را پیش برده است و احتمال دارد که عملیاتهای آزمایشی در این باره را ماه سپتامبر آغاز کند.

کد خبر 221774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =