بدهی 700میلیارد تومانی شرکتهای هواپیمایی هنوز تسویه نشده است

بدهی نزدیک به 700 میلیارد تومانی شرکتهای هواپیمایی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هنوز تسویه نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورد های نفتی ایران دراین باره به خبرنگار شانا گفت: بدهی برخی شرکتهای هواپیمایی بدهکار به این شرکت که رقم بدهی آنها به 676 میلیارد تومان می رسد، هنوز به قوت خود باقی است.

مصطفی کشکولی اظهار امیداوری کرد که این شرکتها هرچه زودتر نسبت به تسویه این بدهی اقدام کنند تا شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز بتواند سوخت رسانی به همه بخشها از جمله خطوط هواپیمایی کشوری را به نحوی مطلوب انجام دهد.

به گزارش شانا، خطوط هواپیمایی مسافر بر "ماهان و آسمان" در زمره بدهکارترین شرکتهای بدهکار به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هستند.

پیشنهاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای تسویه بدهی شرکتهای هواپیمایی این است که بخشی از بهای خرید بلیت بطور خودکار به خزانه دولت واریز شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش پیشتر نیز گفته بود: در صورت پذیرش این پیشنهاد از سوی مسئولان، این اقدام از بیشتر شدن میزان بدهی شرکتهای هواپیمایی جلوگیری خواهد کرد.

به گفته وی شرکتهای هواپیمایی هم اینک 20 تا 30 درصد وجه سوخت تحویلی را به شرکت ملی پخش می پردازند و با وجود تقسیط در پرداخت، هنوز بدهی آنها رقم بالایی است.

کشکولی کسر اتوماتیک بخشی از بهای بلیت بهنگام صدور، انتقال خودکار این مبلغ به خزانه دولت و تسویه هر یک از شرکتهای هواپیمایی در پایان هرماه را راهکاری قابل اجرا برای تسویه مالی با خطوط هواپیمایی کشور عنوان کرده است.

منجزی مدیر امور مالی شرکت ملی گاز ایران نیز در این باره به شانا گفته بود: کسر اتوماتیک بخشی از بهای سی ان جی، انتقال خودکار این مبلغ به حساب شرکت ملی گاز ایران و تسویه هر یک از جایگاه داران در پایان هر روز، راهکاری قابل اجرا برای تسویه مالی با جایگاههای سی ان جی است. بر این اساس هم اکنون مکانیزمی برای تغییر این روند در حال تهیه است و پروپزالی به مراجع مرتبط برای دریافت بهای گاز پس از کسر سهم کارمزد و مالیات بر ارزش افزوده از جایگاههای سی ان جی تهیه شده است.

کد خبر 221787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =