زنگنه: ظرفیت تولید گاز کشور 100 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد

وزیر نفت با بیان اینکه اکنون 10 ردیف گازی در مرحله وارد شدن به مدار فازهای پارس جنوبی است،گفت: امیدواریم 100 میلیون متر مکعب گاز تا پایان امسال به شبکه گازی کشور افزوده شود.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه، در باره روند توسعه فازهای پارس جنوبی گفت: 10 ردیف (ترین) گازی در مراحل وارد شدن به مدار فازهای پارس جنوبی است و 6 سکوی دیگر نیز در آستانه راه اندازی در دریا است.

بنا به گزارش خانه ملت، وزیر نفت اقدامهای انجام شده در فازهای پارس جنوبی را در تاریخ کشور بی سابقه عنوان کرد و افزود: این پروژه بزرگترین،  فشرده ترین و بی سابقه ترین پروژه در تاریخ صنعت گاز است که این حجم از کار، در خشکی و دریا راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم 100 میلیون متر مکعب گاز را تا پایان سال به شبکه گازی کشور اضافه کنیم، چرا که اکنون، کمبود گاز مشکلات بسیاری را به وجود آورده و برای حل آن، نیازمند کمک همه جانبه هستیم.

این عضو کابینه دولت یازدهم در باره انتشار برخی اخبار مبنی بر خودکفایی ایران در تولید گازوییل نیز گفت: اکنون ما در زمینه تولید گازوییل خودکفا هستیم و نیازی به واردات آن نداریم.

وزیر نفت همچنین در باره توسعه میدان مشترک گازی آرش و سهم خواهی عربستان گفت: این پرونده یک موضوع باز و حل نشده است و برای حل آن نیازمند گذشت زمان هستیم.

کد خبر 221794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =