مصرف سوخت مایع کشور به 860 میلیون لیتر کاهش یافت

مصرف سوخت مایع کشور در هفته منتهی به سوم مردادماه امسال با کاهشی نزدیک به 217 میلیون لیتر، به بیش از 860 میلیون لیتر رسید.

به گزارش شانا، بخشهای مختلف مصرف کننده سوخت مایع مانند نیروگاههای کشور در بازه زمانی 28 تیر تا سوم مرداد ماه امسال، 860 میلیون و 500 هزار لیتر نفتگاز و نفت کوره مصرف کردند.

این گزارش حاکی است: در بازه زمانی یاد شده 636 میلیون و 900 هزار لیتر نفتگاز و 223 میلیون و 600 هزار لیتر نفت کوره مصرف شد.

مقایسه مصرف سوخت مایع بازه زمانی یاد شده با هفته قبل از آن، نشان می دهد مصرف این دو فرآورده نفتی 216 میلیون و 700 هزار لیتر کاهش یافته است.

آمارها نشان می دهد مصرف نفتگاز منتهی به سوم مرداد ماه در مقایسه با هفته پیش ( 815.2 میلیون لیتر) 178 میلیون و 300 هزار لیتر و مصرف نفت کوره نیز نسبت به هفته قبل (262.1 میلیون لیتر) 38.5 هزار لیتر کاهش داشته است.

به گزارش شانا، کاهش مصرف سوخت مایع و استفاده بیشتر از گازطبیعی از جمله سیاستهای وزارت نفت است که آن را به عنوان اولویتی مهم پیگیری می کند؛ از اینرو با متمرکز شدن فعالیتها روی پارس جنوبی و با بهره برداری از برخی فازهای آن تا پایان امسال، تلاش می شود تولید گاز با هدف کاهش استفاده ازسوخت مایع بویژه در بخش نیروگاهی (که از عمده ترین مصرف کنندگان آن بشمار می آید)، افزایش یابد.

به گفته عبدالحسین ثمری، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، از ابتدای امسال تاکنون تحویل گاز به نیروگاههای کشور رشد قابل توجه 44 درصدی داشته است تا جایی که به گواه آمار، تحویل نزدیک به 229 میلیون مترمکعب گاز به این بخش را در کارنامه خود ثبت کرده است.

با توجه به این که هنوز شمار زیادی از واحدهای صنعتی از سوخت مایع استفاده می کنند و از طرفی دیگر بخش کشاورزی نیز از دیگر مصرف کنندگان سوخت مایع در کشور به شمار می آید، می توان نتیجه گرفت با کاهش چشمگیر سوخت مایع در بازه زمانی یاد شده، این بخشها بیش از پیش تقویت شوند.

کد خبر 221890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =