مصرف 77 درصد گاز خراسان شمالی در بخشهای صنعت و نیروگاه

77 درصد گاز استان خراسان در بخشهای صنعت و نیروگاه مصرف می شود.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: ۷۷ درصد از مصرف گاز این استان به نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و صنایع اختصاص دارد و تنها ۲۳ درصد از گاز استان در بخشهای خانگی و تجاری مصرف می شود.

حسین تقی نژاد افزود: پتروشیمی خراسان، سیمان بجنورد، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، ریخته گری و لوله گستر اسفراین، آلومینای جاجرم و قند شیروان در مجموع ۹۶.۴ درصد از مصرف بخش صنعت و نیروگاه را به خود اختصاص می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳۴ مصرف کننده عمده و صنعتی و ۳۱ جایگاه CNG این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده و عملیات گازرسانی به ۶ واحد صنعتی دیگر نیز در حال اجرا است.

به گفته وی، در 4 ماه نخست امسال، 150 کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰ هزار خانوار این استان از نعمت گاز بهره مند است، گفت: پس از اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای در حال اجرا، 19 هزار و 500 خانوار روستایی به جمع خانوارهای بهره مند از نعمت گاز افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون، ۳۲۳ روستای استان خراسان شمالی از نعمت گاز بهره مند است و عملیات گازرسانی به ۹۳ روستای دیگر نیز در حال اجرا بوده که گازرسانی به 70 روستا در هفته دولت آغاز می شود.

 

کد خبر 221892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =