انبار اختصاصی گمرک غرب کارون راه اندازی شد

انبار اختصاصی گمرک غرب کارون راه اندازی شد، از این پس علاوه بر حذف هزینه های سنگین انبارداری، از متروکه شدن کالاها در این منطقه جلوگیری و فرآیند ترخیص کالا شتاب می گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، نخستین انبار اختصاصی شرکت ملی نفت ایران در منطقه یادآوران (واقع در غرب کارون) در زمینی به گتردگی پنج هزار متر مربع احداث شده است.

این مجموعه، متشکل از انبار اختصاصی و بخش اداری است که با تلاش شرکت مهندسی و توسعه نفت احداث شده است و از این پس، مراحل ترخیص کالاهای پروژه های غرب کارون در این محل انجام می شود.

امکـان مشاهده فعالیتهای انبـار توسط دوربینهای مداربسـته امنیتی از گمرک اهواز وجـود دارد، همچنیـن سیستم مانیـتورینگ، هشت کانکس اداری و مسکونی و یک کانکس بهداشتی، پنج هزار متر فنس کشی و گیت ورودی از تجهیزات و بخشهایی است که در این مجموعه فراهم شده است.

نخستین کالای وارد شده به این انبار، 536 شاخه لوله 18 اینچ برای انتقال نفت خام از CTEP یادآوران به تلمبه خانه غرب کارون بود که در نخستین روز مردادماه، وارد انبار شد. 

بر پایه این گزارش، طرح اولیه احداث انبار با هدف مراقبت از کالاها و انسجام در کارها در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار گرفت و به این منظور، قراردادی بین شرکتهای متن و گمرک ایران منعقد شد؛ هم اکنون نیز با راه اندازی این انبار اختصاصی، فرایند ترخیص کالاهای مورد نیاز در طرحهای غرب کارون از شتاب بیشتری برخوردار شده است. 

ملک این انبار و مسئولیت حراست آن به شرکت مهندسی و توسعه نفت اختصاص دارد و حاکمیت قانونی آن در اختیار گمرک است.

 

کد خبر 221899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =