۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
  • کد خبر: 221900
مجری جدید طرح خطوط لوله کنارگذر تهران تعیین شد

احداث خطوط لوله نفت خام و فرآورده کنارگذر تهران به شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت واگذار شد.

به گزارش خبرنگار شانا مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این طرح از سوی همین شرکت انجام شود، گفت: به همین منظور در سالهای گذشته مراحل مقدماتی طراحی خطوط و سفارش برخی اقلام نظیر مخازن نیز انجام شده است.

عباسعلی جعفری نسب با اشاره به توقفی که در سالهای اخیر در این پروژه ایجاد شد، افزود: هم اکنون اجرای این طرح از سوی ستاد شرکت ملی پالایش و پخش به شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت واگذار شده است.

او افزود: سوابق اقدامهای انجام شده توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات به مجری جدید ارائه می شود و پس از اجرای کامل، طرح بمنظور بهره برداری مجدد به این شرکت تحویل خواهد شد.

جعفری نسب یادآوری کرد: این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده و هم اکنون در مرحله مقدمات اولیه چون مسیریابی، انجام مطالعات زیست محیطی و ... قرار دارد.

به گفته وی مجموع این خطوط 320 کیلومتر است که شامل سه خط لوله ٢٦ ، ٢٤ و ١٨ مخصوص فرآورده و خط ٢٠ اینچ مخصوص انتقال نفت خام می شود.

به گزارش شانا این طرح بمنظور افزایش حجم انتقال و ایمنی و پایداری خطوط سوخت رسانی تهران به مناطق شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور اجرائی خواهد شد.

گفتنی است در صورت آغاز عملیات اجرائی، این پروژه ظرف ٣٦ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 221900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =