ناوگان شرکت ملی حفاری به دستگاه های مولد نیتروژن تجهیز شد

معاون مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران از بکارگیری دستگاه های تولید نیتروژن برای فراز آوری چاه های تولیدی نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، شهرام شمی پور گفت: متخصصان این شرکت برای نخستین بار در کشور دستگاه مولد نیتروژن برای فراز آوری چاه های تولیدی را به همراه دستگاه لوله مغزی سیار و دستگاه پمپاژ سیال در منطقه نفتی اهواز با موفقیت استفاده کردند.

وی افزود:  با کاربست این دستگاه، تولید نیتروژن و پمپاژ آن به درون مخزن، احیاء و زنده سازی چاه و جریان یافتن نفت شتاب بیشتری می گیرد.

شمی پور اظهار کرد: با استفاده از این تکنولوژی می توان نیتروژن را بوسیله یک دستگاه بوستر و کمپرسور به روش اسمز معکوس (برگشت از درون غشا) از هوا جدا کرده و با دستگاه پمپاژ و بیشترین فشار (2 هزار و 650 پام) از طریق لوله مغزی سیار به درون چاه تزریق کرد.

معاون مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به مزیتهای به کارگیری این تکنولوژی، افزود: نیاز نداشتن به تانکر حمل نیتروژن با حجمهای محدود، دسترسی به نیتروژن مورد نیاز هر عملیات به صورت نامحدود، حذف کامل هزینه های خرید، کاهش زمان احیا و زنده سازی چاه، افزایش تولید نفت و کاهش زمان انتظار از مزایای این تجهیز است.

وی هزینه های ارسال، محدودیت کارخانه های تولید نیتروژن و تانکرهای حمل کننده، هرز روی نیتروژن در اثر عوامل محیطی (دما، فشار، جابجایی ) را از مشکلات تامین و ارسال نیتروژن مایع به مناطق عملیاتی برشمرد و گفت: عملیات تزریق نیتروژن در مواردی که فشار هایدرو استاتیک سیال ستون چاه از فشار ته چاهی مخزن بیشتر باشد، استفاده می شود.

شرکت ملی حفاری ایران با ارائه یک بسته کامل خدمات فنی مهندسی، بزرگترین ارایه کننده خدمات جانبی صنعت حفاری در کشور است.

کد خبر 221902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =