ورود آب به بخش جنوبی هورالعظیم پس از پایان عملیات حفاری

ورود آب به بخش جنوبی تالاب هورالعظیم که هم اکنون متوقف است، با پایان فعالیت‌های حفاری و احداث خطوط جریانی دوباره به جریان می افتد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت مهندسی و توسعه نفت در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه محوطه نصب تاسیسات سر چاهی بالاتر از سطح تراز ایستابی ساخته می شود، از این رو با پایان یافتن عملیات حفاری و نصب تاسیسات سرچاهی و خطوط جریانی، آب دوباره در منطقه رها می شود و این موضوع منافاتی با فعالیتهای نفتی ندارد. 

الهام اردلانی گفت: از آنجایی که برداشت از مخازن مشترک با کشور عراق دارای اهمیت است،‌ طی توافقهای انجام شده با وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و با مجوز شورای عالی امنیت ملی مقرر شد رهاسازی آب در قسمت جنوبی تالاب به صورت موقت متوقف شود و با پایان فعالیت‌های حفاری و احداث خطوط جریانی، رهاسازی آب در بخش جنوبی تالاب با ارائه زمانبندی مدون و مطابق موازین فنی و مهندسی انجام شود.

وی با بیان اینکه حوزه تالاب هورالعظیم، به پنج حوضچه تقسیم شده است، ادامه داد: هم اکنون حوضچه های شماره 1 و 2 کاملا زنده است و حیات تالابی در آن ادامه دارد، ضمن آنکه همه فعالیتهای انجام شده نفت بدون خشکاندن تالاب انجام شده است. 

اردلانی تصریح کرد: همچنین در این بخش تالاب، جاده‌های آنتنی باهدف دسترسی به چاه‌ها و انتقال تجهیزات حفاری با رعایت استانداردهای زیست محیطی و بیش از 244 کالورت برای تبادل آبی بین دو طرف تالاب احداث شده است که با توجه به مسدود شدن و تخریب برخی از این کالورت‌ها، عملیات مرمت، بازسازی و احداث بیش از 40 کالورت چند دهانه و پل در محل‌های مورد نظر محیط زیست استان خوزستان، توسط پیمانکار شرکت مهندسی و توسعه نفت در دست اجرا است.

بر پایه این گزارش، پیش از این نیز با توجه به اهمیت فعالیتهای زیست محیطی در منطقه غرب کارون، HSE شرکت مهندسی و توسعه نفت از برنامه ریزی این شرکت برای استقرار هسته های زیست محیطی در منطقه طرح آزادگان و تالاب هورالعظیم با هدف همکاری در عرصه محیط زیست و ارائه راهکارهای تخصصی برای کاهش سوء آثار زیست محیطی تالاب هورالعظیم خبرداده بود.

کد خبر 221933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =