2 درصد انرژی جهان را مصرف می‌کنیم

ایران با یک درصد جمعیت جهان، دو درصد انرژی جهان را مصرف می‌کند.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی، در گفتگو با خبرنگار شانا، افزود: یک درصد مردم جهان در ایران قرار دارد، این درحالی است که دو درصد مصرف انرژی جهان را به خود اختصاص داده‌ایم که به معنای مصرف دو برابری انرژی نسبت به کشورها است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران نشان‌دهنده جدی نگرفتن بهینه‌سازی مصرف در کشور است، تصریح کرد: توجه به این امر منافع کشور را تامین می‌کند، زیرا منابع انرژی تنها به یک نسل تعلق ندارد.

خسروی سهل آبادی، با تاکید بر عزم ملی برای تحقق بهینه‌سازی مصرف تصریح کرد: در این میان نظام آموزش و پرورش باید به عنوان بستر آموزشی کشور از مقطع ابتدایی آموزشهای بهینه‌سازی انرژی را در قالبهای جذاب و ارزشمند شروع کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: حدود 13 میلیون دانش و آموز به همراه اولیاء آنها با وزارتخانه آموزش و پرورش ارتباط دارند، بنابراین فرهنگ‌سازی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌تواند از مدارس به خانه‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش مصرف انرژی به همکاری همه بخشها و سازمانها نیاز دارد، ادامه داد:وزارت علوم و تحقیقات می‌تواند با زبان هنر نقش مهمی در این زمینه ایفا کند؛ ضمن اینکه از نقش صداوسیما و رسانه‌های کشور هم در این زمینه نباید غافل شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: البته با اعمال قانون می‌توانیم از مصرف بی‌رویه انرژی افرادی که به این امر توجهی نمی‌کنند، جلوگیری کنیم.

وی با انتقاد از حمایت از برخی بنگاههای اقتصادی که انرژی فراوانی مصرف می‌کنند تصریح کرد: باید رقابت منطقی میان بنگاههای اقتصادی ایجاد شود تا مقوله بهینه‌سازی انرژی نیز جدی گرفته شود.

کد خبر 221939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =