۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
  • کد خبر: 221986
رشد چشمگیر سود بی پی در سه ماه دوم سال 2014

شرکت بی پی با اعلام افزایش چشمگیر سود خود در سه ماه دوم سال جاری میلادی نسبت به تاثیر تحریمهای بیشتر غرب علیه روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بی پی انگلیس امروز (سه شنبه 7 مرداد) با وجود گزارش افزایش چشمگیر سود خود در سه ماه دوم امسال هشدار داد که تحریمهای بیشتر غرب علیه روسیه می تواند بر تجارت این شرکت در روسیه و روابطش با شرکت روسی روسنفت تاثیر بگذارد.

شرکت بی پی اعلام کرد که تحریمها تاکنون تاثیر زیادی روی تجارت این شرکت در روسیه که حدود یک سوم تولید نفت خام این شرکت را به خود اختصاص داده، نداشته است، اما این روند می تواند تغییر کند. 

بی پی گزارش داد: اگر تحریمهای بین المللی بیشتری علیه شرکت روسنفت یا به طور کلی تحریمهای بیشتری علیه افراد و شرکتهای روس اعمال شود، این موضوع می تواند تاثیر جانبی روی روابط و سرمایه گذاریمان با روسنفت، روسیه و جایگاه مالی و نتایج عملیاتی این شرکت داشته باشد.

شرکت بی پی با داشتن 19.75 درصد از سهام شرکت دولتی نفت روسیه (روسنفت)، بزرگترین سرمایه گذار خارجی در روسیه، بارها اعلام کرده است که به سرمایه گذاری خود در روسیه ادامه می دهد.

شرکت بی پی اعلام کرد که سود هزینه های جایگزین آن در سه ماه دوم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 36 درصد افزایش به 3.6 میلیارد دلار رسیده و از 3.49 میلیارد دلار برآوردی تحلیگران بیشتر بوده است.

سهم سود شرکت بی پی از روسنفت در سه ماه دوم امسال یک میلیارد دلار بود که حدود 5 برابر بیشتر از سه ماه دوم سال گذشته بوده است.

تولید این شرکت در سه ماه دوم امسال با 3 درصد کاهش به 3.1 میلیون بشکه معادل نفت در روز رسید.
کد خبر 221986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =