پتروشیمی تخت جمشید تا دو ماه آینده به مرحله تولید می رسد

عملیات پیش راه اندازی پتروشیمی تخت جمشید با 98 پیشرفت درصد در حال اجراست و پیش بینی می شود طی دو ماه آینده این مجتمع به تولید برسد.

به گزارش شانا بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در صورت راه اندازی و آغاز تولید در پتروشیمی تخت جمشید امکان تولید سالانه 30 هزار تن SBR و 18 هزار تن PBR به عنوان دو محصول با ارزش افزوده اقتصادی فراهم می‌شود.

علی محمد بساق زاده هدف از ساخت و راه‌اندازی پتروشیمی تخت جمشید را توقف خام فروشی محصولات پتروشیمی اعلام و تصریح کرد: با بهره برداری از این واحد، خوراک مورد نیاز صنایع لاستیک سازی به طور کامل مرتفع می‌شود.

بهره برداری از واحد پلیمر پتروشیمی لرستان در نیمه دوم امسال

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: واحد پلیمر پتروشیمی لرستان با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن در نیمه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

بساق زاده همچنین در باره پتروشیمی مهاباد گفت: این پتروشیمی با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب و پیش راه اندازی واحدهای یوتیلیتی اواخر امسال وارد سرویس خواهد شد، از سوی دیگر با افزایش میزان خوراک فاز دوم پتروشیمی کاویان نیز به تولید خواهد رسید.

بر پایه این گزارش ساخت مجتمع پتروشیمی لرستان با ۱۳۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۳۹۳ به بهره برداری کامل برسد.

محصولات پتروشیمی خرم آباد پلی اتیلن سبک خطی و سنگین که به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال با خوراک بوتن- ۱ و اتیلن است . واحد بوتن -۱ به میزان تولید ۳۰ هزار تن در سال با خوراک اتیلن می باشد.

کاربردهای محصولات این طرح از جمله تولید انواع فیلم، جعبه های پلاستیکی نگهداری و حمل میوه، انواع بشکه، لوله های فشار قوی، کیسه و پاکت پلاستیکی، روکش کابل است.

برای ساخت این مجتمع ۲۵۸ میلیون یورو هزینه ارزی و ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه ریالی بودجه مصوب تعیین شده که تاکنون برای ساخت آن ۲۳۸ میلیون یورو و ۱۸۰۰ میلیارد ریال، هزینه شده است.

این مجتمع پس از افتتاح برای ۵۸۰ نفر اشتغال مستقیم و در صنایع پایین دستی خود نیز برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد .

کد خبر 222981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =