ژاپن به دنبال احداث پالایشگاه نفت در اندونزی و ویتنام

شرکت جی ایکس نیپون اویل اند انرژی به دلیل افت مصرف سوخت در ژاپن، به دنبال احداث پالایشگاه و جایگاههای سوخت در اندونزی و ویتنام است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، شرکت جی ایکس نیپون اویل اند انرژی به دلیل افت مصرف سوخت در ژاپن به دنبال احداث پالایشگاه و جایگاههای سوخت در اندونزی و ویتنام است، این برنامه، نخستین سرمایه گذاری پایین دستی نفتی این شرکت در آسیا و خارج از ژاپن خواهد بود.

تی سوتومو سوگیموری، رئیس بزرگترین مجموعه پالایشگری نفت در ژاپن گفت: شرکت نیپون به دلیل چشم انداز و دورنمای رشد اقتصادی و فراهم بودن فرصتها برای سرمایه گذاریهای خارجی، این دو بازار را به عنوان امیدبخش ترین مکانها برای سرمایه گذاری می بیند.

بنا بر یک پیش بینی کمیته انرژی دولت ژاپن در ماه مارس گذشته، تقاضای نفت ژاپن طی دهه گذشته یک پنجم کاهش یافته است و انتظار می رود ظرف 5 سال آینده نیز 8 درصد دیگر کاهش یابد.

اندونزی و ویتنام که تقاضای نفت آنها در حال رشدی سالانه یک تا 2 درصدی است، به منظور کاهش واردات فرآورده های گران نفتی، به دنبال افزایش ظرفیت پالایشی خود هستند.

یک پالایشگر دیگر ژاپنی نیز در حال کمک برای احداث دومین پالایشگاه نفتی ویتنام است.

هنوز هیچ یک از کشورهای اندونزی و ویتنام مکان راحت و آسوده تجاری برای سرمایه گذاران خارجی نیستند؛ اندونزی نتوانسته است در 20 سال گذشته با شرایط شریکان خارجی روی هر طرح پالایشی به توافق برسد و دسترسی به بخش خرده فروشی ویتنام نیز می تواند محدود باشد.

این مقام ژاپنی گفت: اندونزی نیازمندیهای زیادی مانند لزوم نوسازی پالایشگاهها، افزایش ظرفیت پالایشی و توسعه و بهبود تاسیسات فرسوده دارد و ما به دنبال فرصتی برای ورود به این بازار هستیم.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که ببینیم می توانیم یک شبکه پالایشی کامل و جایگاههای خرده فروشی در این کشور تاسیس کنیم.

سخنگوی شرکت نیپون اعلام کرد که مقامهای این شرکت در حال سفر برای دیدار با مقامهای دولتی و صنعتی در جنوب شرق آسیا هستند.

وی از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرد.

رئیس شرکت نیپون و سخنگوی این شرکت به برنامه زمانی یا مقدار سرمایه گذاری لازم اشاره نکردند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 223064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =