۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
  • کد خبر: 223199
درخواست دولت اوکراین از مردم برای کاهش مصرف گاز

مرکز مدیریت بحران انرژی اوکراین از مردم این کشور خواست تا از هر راه ممکن در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، مرکز مدیریت بحران انرژی اوکراین که به تازگی به ریاست ولادیمر گرویسمن، معاون نخست‌وزیر این کشور تشکیل شده است، با راه‌اندازی کمپینی از خانوارهای اوکراینی خواست تا به هر طریق ممکن مصرف گاز را کاهش داده و به سوی جایگزینی آن با سایر سوختها حرکت کنند.

گازپروم روسیه ژوئن سال جاری میلادی به دلیل خودداری کی‌اف از پرداخت بدهیهای گازی خود، جریان صادرات گاز به اوکراین را قطع کرد و این کشور هم‌اکنون نگران تامین سوخت مورد نیاز فصل زمستان خود است.

به گفته سازمان روابط عمومی کابینه دولت اوکراین، هزینه‌های این کمپین اطلاع‌رسانی از محل صندوق مشترک ایجاد شده توسط آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا تامین می‌شود.

گرویسمن در مراسم آغاز کمپین کاهش مصرف گاز طبیعی اوکراین گفت: وظیفه ما این است که به فرد فرد شهروندان اوکراینی آگاهی دهیم که ذخیره هر متر مکعب از گاز و هر لیتر آب گرم استفاده نشده، گامی است به سمت استقلال انرژی اوکراین؛

پیش از این، اندری کوبلوف، رئیس شرکت دولتی نفت وگاز اوکراین گفته بود که این کشور در صورت اتخاذ تدابیر ریاضتی در مصرف انرژی و کاهش 20 درصدی مصرف، می‌تواند با کمک جریان معکوس گاز اروپا، فصل زمستان را به راحتی پشت سر بگذارد.
کد خبر 223199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =