شتاب در تست و راه اندازی پایلوت تبدیل متانول به پروپیلن

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر راه اندازی و تست پرشتاب پایلوت تبدیل متانول به پروپیلن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد حسن پیوندی در بازدید از مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری با بیان این که راهبرد جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی راه اندازی مجتمعهای تولید پروپیلن از متانول است، گفت: شرکت پژوهش و فناوری مامور شده به صورت ویژه دست یابی به دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: پایین دست اتیلن و محصولات وابسته به آن به اندازه کافی رشد کرده اما به دلیل کمبود پروپیلن صنایع پایین دستی وابسته به آن رشد نداشته است.

وی با بیان اینکه پیش تر تولید پروپیلن در کشور از خوراک مایع انجام می شد، افزود: امروز با افزایش قیمت نفت استفاده از خوراک مایع برای تولید این محصول به ویژه برای سرمایه گذار بخش خصوصی به صرفه نیست و با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی خصوصی شده است، سرمایه گذار هم حاضر نیست با سود کم این محصول را تولید کند؛ از این رو امروز 6 میلیون تن اتیلن داریم و در مقابل فقط یک میلیون تن پروپیلن تولید می کنیم.

پیوندی راهکار غلبه بر این مشکل را تولید پروپیلن از متان و متانول دانست و افزود: این طرحها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تدوین شده و اجرای آن آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و علی محمد بساق زاده، رئیس هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی پیوندی را در این برنامه بازدید همراهی می کردند.

کد خبر 223372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =