اجرای 26 پروژه در شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران

با رفع مشکلات برخی پروژه های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در یک سال اخیر، هم اکنون 26 طرح با اعتبار 251 هزار میلیارد ریال در این شرکت در دست اجراست.

مدیر امور طراحی و مهندسی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: 24 طرح از سالهای گذشته در این شرکت در حال اجرا بوده و دو طرح نیز امسال به آن افزوده شده است.

علی رضا آرمان مقدم با بیان اینکه تاکنون 76 هزار میلیارد ریال از این میزان هزینه شده است، تاکید کرد: برخی از این طرحها با وجود آن که تحویل شده، اما هنوز به تسویه مالی نرسیده است.

وی از طرحهای کنار گذر تهران و ساخت مخزنگاه بندرعباس بعنوان دو پروژه ای نام برد که به تازگی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وجود مشکلات سالهای اخیر و تامین نشدن بموقع منابع مالی و محدودیتهای ناشی از تحریمها و یا پایبند نبودن پیمانکاران، باعث شد پروژه های قبلی این شرکت مطابق با برنامه اجرا نشود.

مقدم افزود: پروژه های احداث خطوط لوله کنارگذر تهران شامل سه خط لوله هر کدام بطول 100 کیلومتر به همراه تلمبه خانه و تاسیسات ترمینال مربوطه، همچنین ساخت مجموعه ای از مخزن در بندرعباس در مرحله پیگیریهای اولیه قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخی از طرحها که بدلایل مذکور دچار رکود و توقف شده بودند، در یک سال گذشته با اصلاح رویکردهای اجرایی و مدیریتی شتاب گرفته اند.

مقدم ادامه داد: امیدورایم در ماههای آینده شاهد آغاز مراحل اجرایی طرحهای بزرگی مانند خط لوله 26 اینچ بندرعباس/سیرجا/رفسنجان، احداث مجموعه تلمبه خانه ها و پایانه های آبادان/مایل 40 ماهشهر، بخش زیست محیطی طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان و سرعت بخشیدن به طرحهای در حال رکود دیگری مانند خط لوله انتقال نفت خام سبزآب/ری و خط انتقال فرآورده نفتی اهواز/ری باشیم.

او با بیان اینکه اکثر طرحهای نامبرده هم اکنون در مراحل اولیه انتخاب پیمانکار قرار دارد، ادامه داد: در زمینه طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان نیز اقدامهای فراگیری برای نهایی کردن تامین مالی انجام شده و فعالیتهای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در قالب موافقتنامه های زود هنگام (Early Work) آغاز شده و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

کد خبر 223518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =