مشکلی برای تامین سوخت زمستانی نداریم

100 میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور تا پایان امسال افزوده می شود و به این ترتیب زمستان امسال دیگر مشکل کمبود گاز برای صنایع و خوراک نیروگاهها نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت صبح امروز (چهارشنبه، 5 شهریور) در برنامه رادیویی "صبح تهران" در گزارشی اجمالی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: از زمان استقرار دولت تدبیر وامید تاکنون اقدامات زیادی در این عرصه  انجام شده است. یکی از مهمترین آنها برطرف کردن مشکل گاز در سرمای زمستان پارسال بود و توانستیم با مدیریت منابع، افزایش تولید و سهمیه بندی، بدون قطعی، گاز و سوخت مایع مورد نیاز نیروگاهها را تامین کنیم و در مجموع 27 میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاهها داده شد.

منصور معظمی با اشاره به تاکید و توجه دولت یازدهم برای افزایش تولید گاز گفت: توسعه تعداد قابل توجهی از فازهای پارس جنوبی آغاز شده است و تا پایان امسال 100 میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده می شود، به این ترتیب ان شاءالله زمستان امسال دیگر مشکل کمبود گاز برای صنایع و خوراک نیروگاهها نخواهیم داشت.

وی همچنین این نوید را به مردم داد که تا سال 95 همه فازهای آغاز شده در پارس جنوبی وارد مدار تولید شوند و افزود: از این پس باید به دنبال بازاریابی جدید برای صادرات گاز باشیم. البته هم اکنون مذاکراتی به سرانجام رسیده و اقدامهای اجرایی برای تحویل گاز به مشتریان در حال اجراست.

صادرات 1.339 میلیون بشکه نفت در هفت ماه نخست آغاز به کار دولت یازدهم

معظمی با بیان این که افزایش میزان صادرات یکی دیگر از اولویتهای دولت در یک سال اخیر بوده است، گفت: در 5پنج ماه نخست سال 92 (که دولت دهم همچنان مستقر بوده است) در مجموع یک میلیون و 199 هزار بشکه نفت صادر شد، در حالی که در 7 ماه باقی مانده سال 92 (که در دولت یازدهم بوده است) این میزان به یک میلیون و 339 هزار بشکه رسید.

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری همچنین به برنامه ریزی وزارت نفت برای افزایش 700 تا 740 هزار بشکه ای تولید نفت در سه سال آینده اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی قرار است میزان تولید نفت را به چهار میلیون و 700 هزار بشکه و میعانات گازی را نیز به یک میلیون بشکه برسانیم و در مجموع تولید نفت و میعانات به پنج میلیون و 700 هزار بشکه  افزایش می یابد.

معظمی همچنین قطع تولید بنزین در پتروشیمی ها را یکی دیگر از اقدامهای دولت در یک سال اخیر اعلام و تصریح کرد: مردم نتایج حاصل از این تصمیم را در کلانشهر ها باتوجه به کیفیت بهتر هوا بخوبی مشاهده کرده اند و امیدواریم تا سال آینده پالایشگاه "ستاره خلیج فارس" نیز در مدار تولید قرار گیرد و به این ترتیب مشکل واردات بنزین برطرف شود.

اعلام نتایج مناقصه ساخت 8 پالایشگاه سیراف تا پایان شهریورماه

وی با بیان این که تا پایان شهریورماه برندگان مناقصه حضور در ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی سیراف معرفی خواهند شد، گفت: این اقدام با هدف ایجاد کار و تولید ثروت انجام شده است و خوشبختانه بخش خصوصی استقبال قابل توجهی از این پیشنهاد داشت و 70 شرکت تماما غیر دولتی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.

کد خبر 223562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =