۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
  • کد خبر: 223776
پمکس واردات نفت خام سبک را آغاز می کند

مدیر بخش بازرگانی شرکت دولتی نفت پمکس مکزیک از برنامه این شرکت برای واردات نفت خام سبک در سال جاری میلادی خبر داد.

​به گزارش خبرگزاری رویترز، خوزه مانوئل کاررا اعلام کرد که پمکس با هدف افزایش تولید در پالایشگاهها در نظر دارد واردات نفت خام سبک را در سال جاری میلادی تا سقف روزانه 70 هزار بشکه آغاز کند.

واردات نفت سبک می تواند تغییر ناگهانی در دهها سال تلاش مکزیک برای رسیدن به خودکفایی در تولید نفت خام این کشور ایجاد کند که مدتها صادرکننده بزرگی به آمریکا بوده است. 

همچنین این برنامه در پی اجرای اصلاحات صنعت انرژی مطرح  می شود که هدف از آن تغییر در روند کاهشی تولید و صادرات انرژی در سالهای اخیر است.

کاررا تصریح کرد: هدف ما آغاز واردات نفت در سال جاری است.

به گفته مدیر بخش بازرگانی پمکس، واردات نفت خام از 35 هزار تا 70 هزار بشکه  در روز یا در حدود پنج تا 10 درصد از نفت خام موردنیاز هر یک از 6 پالایشگاه مکزیک است.

کاررا تصریح کرد که واردات نفت خام سبک از طریق مبادله ارزی یا قرارداد مستقیم واردات با آمریکا صورت می گیرد که بستگی به موافقت صریح وزارت بازرگانی این کشور دارد. 

پمکس ماه گذشته 1.02 میلیون بشکه نفت خام صادر کرد که در حدود 73 درصد از آن، معادل 744 هزار بشکه، به آمریکا صادر شده است.

صادرات نفت به سمت آمریکا در دهه گذشته 44 درصد کاهش یافته است.

با این حال، کاررا با اعلام این که انتقال حجم زیادی از نفت این کشور به سواحل خلیج مکزیک در آمریکا ادامه دارد، عنوان کرد: میزان صادرات مکزیک به بازارهای رو به رشد آسیا از جمله چین، هند و ژاپن در سال 2015 ثابت می ماند. 

کد خبر 223776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =