سیستم هزینه یابی کیفیت در شرکت گاز اصفهان راه اندازی شد

همزمان با هفته دولت، سیستم COQ «هزینه یابی کیفیت» در شرکت گاز استان اصفهان راه اندازی شد.

رییس امور مالی شرکت گاز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: برای کنترل هزینه های کیفی ابتدا باید اجزای این هزینه شناسایی و سپس اندازه گیری و تحلیل شود.

سیف اله مشایخی افزود: یکی از ابزارهای موثر برای بهبود سطح کیفیت سیستم  «هزینه یابی کیفیت» از طریق مشخص کردن هزینه های اضافی و فعالیتهای فاقد ارزش افزوده و حذف آنها است.

وی تصریح کرد: این ابزار بیان کننده سطح کیفیت شرکتها و سازمانها به زبان پول برای ارایه به مدیریت سازمان است.

رییس امور مالی شرکت گاز استان اصفهان یادآور شد: در صورتیکه بخواهیم یک معیار اقتصادی برای برنامه های کیفی ارائه کنیم باید سیستم هزینه یابی کیفیت را بکار گیریم.

به گفته وی، پیاده سازی سیستم  COQ «هزینه یابی کیفیت» با توجه به تاثیراتی که در بهبود فعالیتهای کیفی ایجاد می کند، به عنوان یکی از پروژه های بهبود کمیته مالی در راستای تحقق اهداف استراتژیک رشد، بهره وری و توسعه فرصتهای درآمدی شرکت است.

وی تاکید کرد: با استفاده از این سیستم می توان به شناسایی هزینه ها در 3 بخش پیشگیری، ارزیابی و شکست پرداخت و هزینه های پیشگیری و ارزیابی را بهینه و هزینه های شکست را به حداقل ممکن رساند.

مشایخی محاسبه کمی اطلاعات کیفی، اولویت بندی نواحی برای بهبود، تبدیل شاخصهای متعدد عملکردی به شاخصهای پولی را از فعالیتهای مهم این سیستم عنوان کرد و افزود: با استفاده از ابزار قدرتمند شاخصهای پولی، افراد می توانند با مدیران ارشد سریعتر و شفاف ارتباط برقرار کنند.

وی مراحل استقرار سیستم COQ در شرکت گاز استان اصفهان را شامل تشکیل کمیته آموزش و تعریف دامنه اجرا، شناسایی موارد هزینه های پیشگیری، ارزیابی و شکست، جمع آوری داده های مورد نیاز این سیستم، تجزیه و تحلیل داده ها و بهبود بستر عملکرد سیستم  COQ برشمرد.  

رییس امور مالی شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: آموزش و توجیه مدیران و کارکنان در خصوص هزینه های کیفیت گردآوری، تحلیل و گزارش هزینه ها و اجرای سیستمهای اقدمات اصلاحی برای حذف هزینه های شکست، کاهش هزینه های ارزیابی و پیشگیری، از برنامه های اصلی سیستم COQ بشمار می رود.

کد خبر 223831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =