۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
  • کد خبر: 223845
رشد 27 درصدی معاملات بورس انرژی درهفته اول شهریور

مجموع ­معاملات دو هفته گذشته بورس انرژی با رشد 27 درصدی نسبت به دو هفته قبل از آن، به 783 میلیارد ریال رسید.

به گزارش شانا، در هفته پایانی مرداد و اولین هفته شهریور، معاملات انواع قراردادهای سلف موازی استاندارد برق در تابلو مشتقه و انواع فراورده‌های نفتی و سایر حاملهای انرژی در تابلو فیزیکی با رشد چشمگیری انجام شد.

بر پایه اعلام بورس انرژی در این دو هفته، رونق معاملات برق، همچنان ادامه داشت. بطوریکه 10 هزار و 841 قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش 140 میلیارد ریال معامله شد. حجم معاملات برق در این دو هفته رشد 12 درصدی را نسبت به نیمه اول مرداد، تجربه کرد و ارزش معاملات برق هم 10 درصد بیشتر از آن زمان بود.

همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی هم انواع حلال شرکتهای پالایشگاهی، میعانات گازی، آیزوریسایکل، آیزوفید و همینطور متانول عرضه شد و به فروش رسید.

ارزش بازار محصولات نفتی و پتروشیمی بورس انرژی در این دوره 633 میلیارد ریال شد. در این دو هفته بیش از 39 هزار تن انواع فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در بورس انرژی عرضه و معامله شد. حجم معاملات در تابلو فراورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس انرژی نسبت به دو هفته قبل 54 درصد و ارزش معاملات 33 درصد بیشتر شد.

در بخش سایر حاملهای انرژی هم 700 تن از دو محصول قطران و بنزول به ارزش  10 میلیارد ریال داد و ستد شد.

براساس این گزارش در دو هفته منتهی به 7 شهریور ارزش معاملات در  سه بخش برق، فراورده‌های نفتی و پتروشیمی و سایر حاملهای انرژی، مجموعا به 783 میلیارد ریال رسید.

کد خبر 223845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =