بهره مندی بیش از هزار خانوار آذربایجان شرقی از نعمت گاز

همزمان با هفته دولت، گازرسانی به 14 روستای شهرستان مراغه در استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید و هزار و 300 خانوار این روستاها به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: برای گازرسانی به این روستاها، 32 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ولی الله دینی افزود: 100 کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه گاز برای اتصال این 14 روستا به خطوط سراسری اجرا شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون شهرستان مراغه دارای ضریب بهره مندی 80 درصد خانوار روستایی از گاز طبیعی است که با اتمام پروژه های در دست اجرا در این شهرستان، میزان بهره مندی خانوار روستایی آن به 90 درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، در حال حاضر زیرساختهای لازم برای انتقال این انرژی پاک به بخش صنعت و کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده که منجر به توسعه پایدار در استان می شود، فراهم است.

دینی با بیان اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به 12 روستای شهرستان ورزقان نیز در هفته دولت آغاز شده است، اظهار کرد: برای گازرسانی به این 12 روستا، 52 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای 70 کیلومتر شبکه توزیع و احداث ایستگاه تقیل فشار با ظرفیت 10 هزار متر مکعب در ساعت برای این پروژه تاکید کرد: با بهره برداری از گازرسانی این پروژه، هزار خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: هم اکنون مطالعه و طراحی گازرسانی به 30 روستای شهرستان ورزقان با هزار و 800 خانوار در حال بررسی است که درصورت تامین اعتبار از محل بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه، مرحله تعیین پیمانکار و اجرای عملیات گازرسانی به آنها تا 2 سال آینده به اتمام می رسد.

کد خبر 223893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =