مخازن انبارهای نفت کشور به سیستم LG/TG مجهز می شود

انبارهای نفت کشور با اجرای طرح اندازه گیری مخازن به سیستم «اندازه گیری دقیق حجم و دما » (LG/TG) مجهز می شود.

مدیر مهندسی و طرحهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر استفاده از تجهیزات نوین و روزآمد در انبارهای نفت کشور، به خبرنگار شانا، گفت: با نصب این سیستم روی مخازن انبارهای نفت مناطق پخش، اندازه گیری سطح و دمای فرآورده های نفتی داخل مخازن بصورت راداری و دقیق انجام می شود.

عبداله ملاباقر با بیان این که این طرح در تمام انبارهای نفت کشور و در پنج فاز تعریف شده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 57 درصد انبارهای نفت کشور به این فناوری برای اندازه گیری دقیق فرآورده های نفتی داخل مخازن مجهز شده اند.

وی کاهش هزینه تعمیرات و نگهداشت مخازن انبارهای نفت، حذف خطاهای انسانی در اندازه گیری، برقراری ارتباط مکانیزه انبارها، همچنین قابلیت محاسبه چگالی فرآورده های نفتی را از ویژگیهای سیستم اندازه گیری ال جی / تی جی برشمرد.

ملاباقر گفت: در روش سنتی (دیپ زدن) که اندازه گیری فرآورده های نفتی داخل مخازن بصورت دستی و چشمی انجام می شود، احتمال خطا بالاست؛ اما نصب سیستم نوین ال جی / تی جی، این خطا را به حداقل ممکن رسانده است.

مدیر مهندسی و طرحهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برآورد اولیه اجرای طرح "تجهیزات اندازه گیری مخازن" را 194 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون 111 میلیارد ریال از این مبلغ هزینه شده است.

کد خبر 223900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =