برنامه ریزی پژوهشگاه صنعت نفت برای حضور منسجم در رویدادهای بین المللی

پژوهشگران پژوهشگاه صنعت نفت با ارائه 6 مقاله علمی به کنگره جهانی نفت با فعالان این صنعت در جریان کنگره بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، پژوهشگاه صنعت نفت برای حضور منسجم در رویدادهای بین المللی این صنعت، برنامه ریزی مدونی انجام داده است و به این منظور، پژوهشگران این پژوهشگاه 6 مقاله علمی به کنگره جهانی نفت که اواخر خردادماه سال جاری در مسکو برگزار شد، ارسال کردند. 

ارائه 6 مقاله علمی توسط متخصصان پردیسهای پژوهشی پژوهشگاه، حضور در پانلهای تخصصی و بحث و تبادل نظر با فعالان حوزه صنعت نفت، از مهمترین فعالیتهای نمایندگان پژوهشگاه صنعت نفت در بیست و یکمین کنگره جهانی نفت به شمار می رود. 

بهبود کارایی در واحدهای قدیمی با استفاده از سناریوهای اصلاح

محمدرضا جعفری نصر که با مقاله "بهبود انرژی و بازیافت میعانات گازی بوسیله اصلاح سیکل جریان در برج متان زدایی" در بخش پوستر کنگره جهانی نفت حضور داشت، گفت: از شاخصترین مباحث مطرح شده در این کنگره می توان به تولید و اکتشاف، زمین شناسی و بهره برداری در حوزه های بالادست نفت، پالایش نفت و گاز، توزیع نفت و گاز، بازار و توسعه پادیار صنایع مربوطه و کارگاه های کوچک تولیدی در حوزه پایین دست اشاره کرد. 

وی ادامه داد: در مقاله من نشان داده شد که چگونه می توان با ملاحظه ای بر سناریوهای اصلاح (Retrofiting) منجر به بهبود کارایی در واحدهایی با طراحی قدیمی شد. 

هدفگذاری برای حضور در نمایشگاه های آتی مرتبط با صنعت نفت

جمشید زرکش نیز که در این کنگره با مقاله "مطالعه هیدرودینامیک فرایند جدید نانوکاتالیست برای بهبود کیفیت ته مانده های سنگین با روش هیدروکانورژن" در بخش پوستر حضور داشت، در این زمینه گفت: اگر هدف خود را انتقال فناوری ساخت تجهیزات قرار داده ایم، باید با برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب، نمایشگاه های آتی را هدف بگیریم. 

وی اظهار کرد: نباید انتظار داشت حضور در یک نمایشگاه مشخص به امضای قرارداد منجر شود و به این منظور، با حرکتی سازماندهی شده و پیوسته و با ارائه محصولات و برند سازمان در سطح جهانی، می توانیم به جایگاه اصلی خود در صنعت نفت جهان دست یابیم. 

ضرورت کاهش زمان اکتشاف تا تولید در بخش مدیریت پروژه های بالادستی

سید مهدیا مطهری از دیگر نمایندگان پژوهشگاه صنعت نفت بود که با مقاله "اهمیت و نقش فناوری در بالادستی صنعت نفت" در بخش پوستر کنگره جهانی نفت شرکت کرد.

وی در این زمینه گفت: کاهش زمان اکتشاف تا تولید، یکی از دغدغه های اصلی بخش مدیریت پروژه ها در حوزه بالادستی به شمار می رود و این امر در مقوله زنجیره ارزش صنعت نفت، بسیار حائز اهمیت است. 

مطهری ادامه داد: جهت گیریهای اصلی این کنگره در چهار حوزه بالادستی، پایین دستی، بازاریابی، انتقال گاز و مدیریت پایدار صنعت نفت بود که در هر یک از حوزه ها، چالشهای فراروی صنعت نفت و راهکارهای فناورانه ارائه شد. 

بررسی تبعات زیست محیطی ناشی از حفاری در مناطق غیرخشکی

هادی فرمهینی فراهانی نیز که با مقاله "خطاهای انسانی در حفاریهای خارج از خشکی" در بخش پوستر کنگره جهانی نفت حضور یافته بود، در این زمینه تصریح کرد: در این مقاله، تبعات زیست محیطی ناشی از حفاریهایی که در مناطق غیرخشکی انجام می شود، بررسی شد. 

وی افزود: بازار بزرگی فراهم است و ما می توانیم با یک ارائه مناسب، تفکر سیستماتیک و برنامه ریزی مطلوب، تکنولوژی و فناوری و تجربیات ارزشمند کشور را در حوزه نفت و گاز را به کشورهای منطقه ارائه کنیم. 

بحث و تبادل نظر با فعالان صنعت نفت در حوزه ازدیاد برداشت

محمدامین صفرزاده نیز مقاله "بهینه سازی همزمان ذخیره سازی گاز دی اکسید کربن و ازدیاد برداشت" را در بخش پوستر به کنگره جهانی نفت ارائه داد. 

وی در این باره گفت: این کنگره حول سه محور علمی، نمایشگاهی و کمیته جوانان برگزار شد و نمیاندگان پژوهشگاه در حوزه ازدیاد برداشت، بحث و تبادل نظر خوبی با فعالان این حوزه داشتند. 

جایگاه ویژه محیط زیست، پالایش و پتروشیمی در کنگره نفت

مرضیه شکرریز، ششمین نماینده پژوهشگاه صنعت نفت بود که با مقاله "نانوامولسیون کردن کاتالیست در نفت سنگین در طرح هایدروکانورژن" در بخش سخنرانی کنگره شرکت کرد و مقاله اش در بخش پالایش و پتروشیمی در بخش فناوریهای نوین ارائه شد.

به گفته وی، در این کنگره به همان میزان که اکتشاف و تولید از جایگاه ویژه ای برخوردار بود، محیط زیست و پالایش و پتروشیمی نیز مدنظر قرار داشتند.
گفتنی است بیست و یکمین کنگره جهانی نفت با حضور نمایندگان 500 شرکت از 88 کشور جهان، 25 تا 29 خردادماه سال جاری در مسکو برگزار شد.

 

 

کد خبر 223929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =