۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
  • کد خبر: 223946
خوشبینی غولهای انرژی چین از رشد سریع صنعت شیل گس

دو شرکت بزرگ نفت و گاز چین، نسبت به رشد سریعتر صنعت شیل گس این کشور ابراز خوشبینی کردند.

به گزارش روزنامه عمان تریبون، دو شرکت پتروچاینا و سینوپک چین، با توجه به روند کاهش هزینه‌ها، پیش‌بینی خود از آینده صنعت شیل گس این کشور را بهبود بخشیدند اما همچنان نسبت به رشد این صنعت در کوتاه مدت خوشبین نیستند.

چین که طبق برخی ارزیابیها دارای بزرگترین منابع قابل استخراج شیل دنیاست، امید دارد تا بتواند همچون آمریکا با استفاده از منابع شیل، صنعت انرژی خود را متحول کند.

این در حالیست که کارشناسان با اشاره به کمبود آب در چین تاکید دارند که تامین هزینه‌های استفاده از ذخایر شیل گس برای این کشور بسیار دشوارتر از آمریکاست.

با این حال، مدیران بزرگترین شرکتهای انرژی چین این هفته با اشاره به روند کاهشی هزینه‌های حفاری و رشد قیمت گاز در بازار داخلی این کشور، ارزیابی‌ خوبی از آینده صنعت شیل ارائه دادند.

فو چنگیو، مدیرعامل سینوپک امروز دوشنبه (10 شهریور ماه 93) گفت: برای آمریکا چهار دهه طول کشید تا به تولید از منابع شیل در مقیاس بزرگ دست پیدا کند، اما ما نیازی به صرف این زمان نداریم زیرا هزینه ها به شدت در حال کاهش هستند.

به گفته وی، هزینه حفاری شیل گس در میدان فولینگ شرکت سینوپک واقع در جنوب غربی چین با کاهش قابل توجهی به 9.8 میلیون دلار برای هر چاه رسیده است.

با این کارشناسان می‌گویند این مبلغ همچنان 2 برابر میانگین هزینه حفاری گاز در آمریکا است. اگرچه کاهش چهل درصدی هزینه‌ها در چین نسبت به چند سال پیش هم اتفاقی قابل توجه است.

پس از سینوپک، شرکت پتروچاینا نیز اعلام کرد که قصد دارد برای توسعه صنعت شیل گس در سال جاری هفت میلیارد یوآن بودجه اختصاص داده است.

کد خبر 223946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =