۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
  • کد خبر: 223955
وزیر نفت از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کرد

بیژن زنگنه، وزیر نفت صبح امروز (سه شنبه، 11 شهریور) از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، وزیر نفت نخست از پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدانهای نفت و گاز و در ادامه از دیگر قسمتهای پژوهشگاه صنعت نفت بازدید خواهد کرد.

در ادامه این بازدید نشست مشترکی با حضور زنگنه، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و روسای پردیسها برگزار خواهد شد.

وزیر نفت پیشتر با بیان این که دانشگاهها باید در افزایش ضریب بازیافت از میدانهای نفتی مشارکت جدی داشته باشند، گفته بود: هفت دانشگاه معتبر در زمینه نفت (تهران، صنعتی شریف، شیراز، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه نفت و آزاد) صاحب نظر هستند که قرار است به هرکدام از این دانشگاهها تعدادی از میدانهای نفتی اختصاص داده شود که تمام وقت به مطالعه این میدانها بپردازند.

به گفته زنگنه، قرارداد با این دانشگاهها ١٠ ساله خواهد بود و آنها در این مدت با مطالعه کامل میدان باید راههای افزایش ضریب برداشت از آن را عنوان کنند.

بر پایه این گزارش، پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان یکی از قطبهای علمی کشور، در آغاز با نام «اداره توسعه تحقیقات شرکت ملی نفت ایران» در سال 1338 تاسیس شد و هدف اولیه آن، تحقیق و پژوهش در زمینه کاربرد مواد نفتی بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نام این سازمان به «مرکز پژوهش و خدمات علمی» تغییر یافت و به توسعه فعالیت‏ها در راستای اهداف موردنظر پرداخت. در سال 1368، این مرکز، طبق موافقت‏نامه اصولی شورای گسترش وزارت فرهنگ و آموزش عالی، «پژوهشگاه صنعت نفت» نام گرفت و با هدف انجام تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه‏ای، به فعالیت‏های خود ادامه داد.

راهبرد پژوهشگاه صنعت نفت، ایجاد ارزش افزوده از راه تولید و تجاری‏سازی فناوری با رویکرد اصل انجام پژوهش برای توسعه و داخلی‌سازی فناوری‏های جدید است. فعالیت‏های پژوهشگاه در سه مجموعه «پردیس پژوهش و توسعه صنایع بالادستی نفت»، «پردیس پژوهش و توسعه صنایع پایین‏دستی نفت» و «پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست» انجام می ‏شود.
 


کد خبر 223955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =