گازرسانی به 550 هزار خانوار در روستاهای کم جمعیت با بهره گیری از سی ان جی

قائم مقام وزیر نفت گفت: با تصویب شورای اقتصاد، 550 هزار خانوار روستاهای کم خانوار کشور بجای گاز طبیعی شهری، زیر پوشش سی ان جی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار شانا، سید کاظم وزیری هامانه صبح امروز ( سه شنبه، 11 شهریور) در ششمین همایش خودرو، سی ان جی و سوختهای جایگزین با تاکید بر اهمیت جایگاه سی ان جی و توسعه این صنعت در کشور افزود: طرحی در دست اجراست که در صورت تصویب آن در شورای اقتصاد، 550 هزار خانوار روستاهای زیر 20 خانوار به جای گاز لوله کشی شهری از سی ان جی استفاده خواهند کرد.

احداث 1000 جایگاه جدید سی ان جی  

قائم مقام وزیر نفت تصریح کرد: احداث یکهزار باب جایگاه سی ان جی جدید در سراسر کشور نیز گام مهم بعدی در افزایش سهم سی ان جی و توسعه این صنعت است که مراحل ابتدایی آن طی شده است.

وی تاکید کرد: تحقق موارد مذکور، سهم 35 درصدی تعیین شده سی ان جی را در سبد انرژی کشور، محقق خواهد کرد.

وزیری هامانه در باره احداث جایگاههای تک تلمبه در کلانشهرها نیز گفت: این طرح از جمله طرحهای قدیمی است که متوقف شده بود، اما با پیگیریهای وزارت نفت دولت یازدهم و توافقهای حاصل شده با شهرداری، این طرح مجددا فعال شده است.

وی افزود: بنابراین انتظار می رود با عملیاتی شدن این طرح، ضمن توسعه صنعت سی ان جی بتوان رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم آورد.

قائم مقام وزیر نفت اظهار کرد: مسائل متعددی پیش روی صنعت سی ان جی در داخل کشور وجود دارد که ابتدا باید به حل آنها پرداخت و سپس در مورد صادرات و انتقال فناوری این صنعت به دیگر کشورها گام برداشت.

وی با بیان اینکه باید به دنبال ارتقای صنعت سی ان جی در کشور باشیم، تصریح کرد: این ارتقا باید در بخش کیفی بیشتر باشد تا برای صادرات و انتقال تکنولوژی این صنعت به کشورهای همسایه که خواهان آن هستند، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

حمایت وزارت نفت از بخش خصوصی در صنعت سی ان جی 

قائم مقام وزیر نفت ادامه داد: بخش خصوصی نیز در توسعه و ارتقای جایگاه سی ان جی نقش بسزایی دارد و باید بیشتر از آنچه به منافع کوتاه مدت خود فکر کند به دنبال منافع خویش در درازمدت باشد.

به گفته وی، وزارت نفت نیز تلاش می کند از بخش خصوصی برای توسعه صنعت سی ان جی حمایت کند.

وزیری هامانه در بخش دیگری از سخنانش، همکاری و همسویی دیگر دستگاههای ذیربط در زمینه سی ان جی را مهم برشمرد و افزود: در این باره دستورعملی برای تنظیم روابط سازمانها و دستگاهها در صنعت سی ان جی تدوین شده که می تواند وظایف و تکالیف بخشهای مرتبط با سی ان جی را مشخص کند.

وی همچنین از خروج 80 هزار دستگاه تاکسی و 60 هزار ون فرسوده و 17 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده قدیمی با اتوبوسهای پایه گاز سوز خبر داد.

کد خبر 223978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =