8 هزار قلم قطعات کاربردی در تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب بومی سازی شد

بیش از 8 هزار قلم قطعات کاربردی در صنعت نفت با تلاش متخصصان مناطق نفتخیز جنوب و با بهره گیری از توانمندی های سازندگان داخلی بومی سازی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دوشنبه شب در بخش دوم مصاحبه با برنامه «گفتگو» از سیمای مرکز خوزستان در این باره اظهار کرد: این قطعات در بخشهای عملیات صنعتی با  تولید صیانتی مورد استفاده قرار گرفته است.

حمید بورد افزود: هم اکنون سازندگان استان خوزستان و استان های صنعتی که این شرکت با آنان همکاری دارد، از مرحله ساخت قطعه عبور کرده و با ایجاد کنسرسیوم بین کارگاه های کوچک در حال مجموعه سازی هستند.

وی با اشاره به توانمندی های درون استانی در زمینه تولید قطعات و تجهیزات  مورد استفاده در صنایع و بویژه صنعت نفت، گفت: هم اکنون بحث بهسازی تجهیزات ساخته شده در این بخش مطرح است.

بورد اظهار کرد: در چند سال اخیر با نظارت و همگامی متخصصان و کارشناسان این شرکت و شرکتهای دانش بنیان و صنعتگران داخلی ساخت توربین، پمپ و کمپرسورهای بالادستی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پیوند با این مطلب افزود: هم اکنون پروژه ساخت توربین پنج مگاواتی با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا و تولید توربین 10 مگاواتی در داخل کشور در مرحله انعقاد قرارداد است.

وی گفت: همچنین پس از بررسیهای فنی و تخصصی بحث ساخت چند نمونه پمپ های فرآیندی نهایی شده که در نوع خود کار بزرگی محسوب می شود.

 بورد همچنین با اشاره به کاربست تلمبه های سرچاهی در برخی میادین نفتی، افزود:  به ابتکار کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با کمک سازندگان داخلی برای نخستین با  سیستم فورانگیر هوشمند ابداع و ساخته شد که این دستاورد با توجه به اهمیت این تجهیز در بستن دهانه چاه در مواقعی که چاه به هر دلیل از کنترل خارج می شود در نوع خود در جهان بی نظیر است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: استفاده از این تجهیز ضریب ایمنی چاه ها را افزایش می دهد و در زمان افزایش فشار یا  کاهش فشار و بروز گازهای سمی مانند H2S این تجهیز به طور اتوماتیک عمل می کند در حالی که تا پیش از این اینکار به صورت مکانیکی صورت می گرفت.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان این که در پنج ماه نخست امسال بیش از 500 قلم کالا با کمک سازندگان داخلی بومی سازی شده است، یادآور شد شماری از تجهیزات ساخته شده در یک سال اخیر در نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت که آذرماه امسال در اهواز برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.

 

کد خبر 224833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =