شکوفایی اقتصاد گلستان با گازرسانی به شهرکهای صنعتی

گازرسانی به شهرکها و نواحی صنعتی نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد استان گلستان دارد.

به گزارش شانا، رئیس امور مهندسی و اجرای طرحهای گاز استان گلستان گفت: این شرکت در ادامه روند گازرسانی به پروژه های صنعتی بویژه شهرکها و نواحی صنعتی تاکنون از مجموع 22 شهرک و ناحیه صنعتی استان، به 14 شهرک گازرسانی کرده است.

علی طالبی افزود: در همین راستا خط تغذیه گازرسانی به 3 ناحیه صنعتی فاضل آباد، گرگان یک و بندرترکمن نیز به اتمام رسیده و تزریق گاز شده است و با انجام لوله گذاری داخلی توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان، واحدهای صنعتی می توانند از نعمت گاز بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر عملیات اجرایی 5 شهرک و ناحیه صنعتی نیز در مرحله انجام است و مشکلی در اجرای این پروژه ها وجود ندارد.

رئیس امور مهندسی و اجرای طرحهای گاز استان گلستان تاکید کرد: در مجموع برای گازرسانی به 17 شهرک و ناحیه، بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار در زمینه اجرا و کالا هزینه شده است.

طالبی تصریح کرد: در حال حاضر از 281 واحد صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی، 470 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

به گفته وی، تمایل واحدهای صنعتی به استفاده از سوخت گاز افزایش یافته و تعداد زیادی از این واحدها متقاضی استفاده از سوخت گاز شده اند و درخواستهای خود را به این شرکت ارسال کرده اند.

وی تصریح کرد: گاز طبیعی ضمن اینکه سهم بالایی در تامین انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی دارد، نقش بسیار مهمی نیز در کاهش آلاینده های زیست محیطی داشته و نقطه عطفی در شکوفائی اقتصاد کشور و بستر مناسبی برای افزایش تولید و سرمایه بوجود خواهد آورد.

کد خبر 224848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =