هیئت رئیسه مجلس درباره قرائت گزارش کیفیت بنزین تصمیم می‌گیرد

تصمیم قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره کیفیت بنزین در صحن مجلس با هئیت رئیسه مجلس است.

به گزارش خبرنگار شانا، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گزارش مربوط به کیفیت بنزین را به هیئت رئیسه مجس شورای اسلامی ارائه کرده است.

بر این اساس، آن طور که سخنگوی کمیسیون بررسی کننده می‌گوید: حال تصمیم با هئیت رئیسه مجلس است که این گزارش در صحن قرائت شود یا خیر.

با توجه به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آلودگی‌های بنزین‌ وارداتی و تولیدی پتروشیمی‌ها، کمیته‌ای تشکیل شد تا این مهم را بررسی کند.

محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در این زمینه دیروز (سه شنبه، 25 شهریورماه) در گفتگو با خبرنگار شانا، اعلام کرد: گزارش کاملی در خصوص کیفیت بنزین تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با بیان این‌که این بررسی با دستور مستقیم ریاست مجلس انجام شد، افزود: جلسات متعددی با حضور مسئولانی از دستگاههای مرتبط برگزار شد از این رو گزارش کاملی تهیه و  تقدیم ریاست و هیئت رئیسه مجلس شده است.

عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: ارجاع این گزارش به مراجع دیگر یا صحن مجلس، در اختیار ریاست مجلس است.

طی ماههای اخیر کمیسیون انرژی و بعد از آن کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی کیفیت سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها و میزان آلایندگی بنزین تولیدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست معتقدند که تولید سوخت در مجتمع‌های پتروشیمی مختص زمان خاص بوده است و از منظر آلایندگی آثار مخربی برای محیط زیست دارد، بنابراین تولید این نوع سوخت در این واحد‌ها در حال حاضر توجیه ندارد. بیژن زنگنه، وزیر نفت هم پیش‌تر دستور توقف تولید این فراورده را از مجتمع‌های پتروشیمی صادر کرده است.

با این حال، برخی از نمایندگان کمیسیون انرژی می‌گویند: مدارک ارائه شده آن‌ها را برای مخرب بودن این سوخت قانع نکرده است، برخی از نمایندگان هم در گفتگو با شانا اذعان به آلایندگی این نوع سوخت دارند اما، می‌گویند اسناد این موضوع باید به کمیسیون ارسال شود.

کد خبر 224956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =