مذاکرات خط لوله آی پی چند روز آینده برگزار می شود

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان روز دوشنبه (24 شهریور ماه) از برگزاری مذاکرات با ایران درباره ساخت خط لوله صلح در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش روزنامه بیزینس رکوردر، شاهد خاقان عباسی روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که هیئتهایی از ایران و پاکستان ظرف چند روز آینده مذاکرات ساخت خط لوله آی پی را برگزار می کنند.  

وی در پاسخ به پرسشی با اعلام این که هیئتهای بلند پایه ایران و پاکستان در ماه جاری به منظور نهایی کردن موضوعهای مالی خط لوله میان دو کشور با هم دیدار می کنند، تصریح کرد که پاکستان آماده است که با لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران، عملیات ساخت پروژه را آغاز کند.

مقامهای وزارت نفت پاکستان پنجم خرداد ماه اعلام کرده بود که در جریان سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به ایران، دو کشور گفتگوهای زیادی درباره تکمیل طرح ساخت خط لوله آی پی داشتند و توافق کردند که تاریخ تکمیل این طرح را از دسامبر سال ٢٠١٤ به دسامبر سال ٢٠١٥ تغییر دهند.

در همین حال علی ماجدی، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، در گفتگو با شانا هر گونه تغییر در زمان تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان را از سال ٢٠١٤ به دسامبر سال ٢٠١٥ تکذیب کرد.

هدف از ساخت خط لوله آی پی کمک به پاکستان در تأمین نیاز رو به رشد این کشور به منابع انرژی است.

کد خبر 224997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =