۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
  • کد خبر: 225010
کره جنوبی در ماه ژوئیه نفت کمتری از عراق خرید

کره جنوبی در ماه ژوئیه 2014 واردات نفت از عراق بحران زده را نزدیک به 40 درصد کاهش داد و نفت بیشتری از عربستان و قطر خرید.

به گزارش پایگاه اینترنتی گلوبال پست، پالایشگاههای کره جنوبی در ماه ژوئیه 2014 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نفت کمتری از عراق بحران زده وارد کردند، در حالی که واردات نفت خام خود را از عربستان و قطر افزایش دادند.

بر اساس اطلاعات شرکت ملی نفت کره جنوبی (کی ان او سی)، واردات نفت این کشور از عراق در ماه ژوئیه امسال به پنج میلیون و 360 هزار بشکه رسید. این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت میلیون 990 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده بود که از این حیث واردات نفت ماه ژوئیه 2014 نزدیک به  40.3 درصد کاهش داشته است.

همچنین، کره جنوبی در ماه ژوئن امسال نیز 6 میلیون و 230 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده بود که در مقایسه با واردات نفت این کشور از عراق در ماه ژوئیه 13.9 درصد بیشتر بود.

شرکت جی اس کلتکس کره جنوبی  در ماه ژوئیه 2014 چهار میلیون و 360 هزار بشکه نفت از عراق خرید، و هیوندای اویل بنک نیز یک میلیون بشکه نفت خام عراق را خریداری کرد.

از سوی دیگر شرکت اس کی انرژی واردات نفت عراق را به طور کلی متوقف کرد و به جای آن از منابع دیگر نفتی خاورمیانه نفت پالایشگاههای خود را تامین کرد.

قطر توانست در ماه ژوئیه امسال به سومین تامین کننده نفت کره جنوبی تبدیل شود. در این مدت کره جنوبی واردات نفت از این کشور را به 10 میلیون و 300 هزار بشکه رساند و به این شکل واردات نفت از قطر را در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 57 درصد ارتقا داد.

عربستان به عنوان نخستین تامین کننده نفت کره جنوبی در ماه ژوئیه 2014 توانست 25 میلیون و 100 هزار بشکه از نیازهای نفتی کره جنوبی را تامین کند.

کد خبر 225010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =