تلاش ودرفورد برای صادرات تجهیزات نفتی به ایران

مدیرعامل پیشین بزرگترین شرکت خدمات میدانهای نفتی دنیا به تلاش برای فروش غیرقانونی تجهیزات نفتی به ایران متهم شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی کرون از آمریکا، پاتریک زوبر، مدیر عامل پیشین شرکت ودرفورد آمریکا به اتهام تلاش برای فروش تجهیزات میدانهای نفتی به ایران، هفته آینده به دادگاه فراخوانده شد.

وی که مسئول فعالیتهای این شرکت خدمات فنی و مهندسی در خاورمیانه بود متهم است که برای صادرات تجهیزات نفتی از آمریکا به ایران تلاش می کرده است.

دادستان ادعا می کند که بر اساس مدارک موجود زوبر در سال 2007 میلادی ایمیلی دریافت می کند که در آن در باره خدماتی که می توانند به ایران ارائه کنند سئوال شده بود. زوبر نیز نامه یاد شده را به یکی دیگر از شرکای خود در این پرونده ارسال می کند با این وجود که می دانست تسهیل فروش تجهیزات، از راه امارات به ایران، بر اساس قوانین آمریکا مجاز نیست.

شرکت ودرفورد یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه کننده خدمات میدانهای نفتی در جهان است. به گفته دادستان، این شرکت در زمینه سامانه ها و فناوریهای حفاری تخصص دارد و درآمد سالانه آن نزدیک به 15 میلیارد دلار است.

بر اساس نوع پرونده موجود در دادگاههای آمریکایی بر ضد زوبر، به نظر می رسد وی اتهامات خود را پذیرفته است و برای تایید این اظهارات به دادگاه خواهد رفت.

 

کد خبر 225100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =