ذخیره سازی بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در «سراجه قم»

یک میلیارد و 136 میلیون مترمکعب گاز تاکنون در مخزن ذخیره سازی سراجه، ذخیره و امکان برداشت حداکثر روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز از این مخزن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان قم، مدیر منطقه 3 عملیات انتقال گاز در حاشیه بازدید از مخزن ذخیره سازی سراجه گفت: از ابتدای امسال 700 میلیون مترمکعب گاز به این مخزن تزریق شده که با توجه به ذخیره 400 میلیون مترمکعب که تا پیش از آن در این مخزن وجود داشت، در حال حاضر یک میلیارد و 136 میلیون مترمکعب گاز در این مخزن ذخیره شده است.

هوشنگ مهردادفر افزود: در حال حاضر روزانه 7 میلیون مترمکعب گاز با سه توربوکمپرسور به این مخزن تزریق می شود.

وی خاطرنشان کرد: گاز در 8 ماه نخست سال به مخزن سراجه تزریق و در 4 ماه پایانی سال پس از فرآورش و نم زدایی به خط پنجم تهران برای استفاده در شبکه سراسری گاز ارسال می شود.

مهردادفر با بیان اینکه تاسیسات پالایشی مخزن ذخیره سازی سراجه در دو فاز با 4.5 میلیون مترمکعب ظرفیت تعریف شده است، تصریح کرد: امکان فرآورش و پالایش 10 میلیون مترمکعب گاز برای ارسال به خطوط سراسری در تاسیسات پالایشی سراجه وجود دارد.

به گفته مدیر منطقه 3 عملیات انتقال گاز، تاسیسات ذخیره سازی سراجه با فشار 330 بار کار می کند که این فشار در شرایط عملیاتی بی نظیر است.

کد خبر 225173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =