بهره مندی از نتایج مطالعات اقتصاد مقاومتی در تدوین اسناد بالادستی نفت

یافته های پروژه مطالعاتی اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران، در ترسیم نقشه راه توسعه این شرکت، تدوین برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه و دیگر قوانین بالادستی و برنامه ریزی های میان مدت و بلندمدت صنعت نفت استفاده می شود.

به گزارش شانا، معاونت بررسی، امکانسنجی اقتصادی و مالی طرحهای برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از برگزاری نشست کارشناسی پیگیری و بررسی راهبردها و راهکارهای اقتصاد مقاومتی این شرکت با حضور مسئولان و کارشناسان موسسه مطالعات بین المللی انرژی و معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت خبر داده و اعلام کرده است: در این جلسه، کارشناسان به توضیح محورهای پروژه مطالعاتی اقتصاد مقاومتی و تبیین اصول و مبانی آن بر پایه مدلهای علمی و اقتصادی در حوزه انرژی با استفاده از تجربیات سایر ملل و کشورها پرداخته و ساختار کلی پروژه را در چارچوب طرح مطالعات راهبردی در شرکت ملی نفت ایران ارائه کردند.

بر پایه این گزارش، در این جلسه، گزارش مبانی نظری و روش شناسی، پیشینه موضوع مورد گزارش در ایران و جهان، تبیین جداول داده و ستانده بر پایه شاخصهای اقتصاد خرد و کلان و مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین شاخص حکمرانی و مدیریت، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

بر این اساس مقرر شد از نتایج و یافته‌های این پروژه مطالعاتی در تهیه و ترسیم نقشه راه و چشم انداز توسعه شرکت ملی نفت ایران و تدوین برنامه پنجساله ششم توسعه و قوانین بودجه و دیگر قوانین بالادستی و برنامه ریزی های میان مدت و بلندمدت استفاده شود.  

اقتصاد مقاومتی، اقتصادی روبه گسترش با مزیت کاهش آسیب پذیری و دارای تعامل با اقتصاد بین ‌الملل است که رویکردی کاملاً متمایز با اقتصاد ریاضتی دارد و در ادبیات اقتصاد جهانی با عنوان ECONOMIC RESILIENCE شناخته می شود.

کد خبر 225197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =