ایران مقام دوم را در پذیرش مقاله کنفرانس IGRC کسب کرد

ایران با ارایه 77 مقاله، مقام نخست را در کنفرانس بین المللی پژوهش صنعت گاز (IGRC2014) کسب کرد که از این تعداد با پذیرش 59 مقاله، به مقام دوم در این بخش دست یافت.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ایران با ارائه 77 مقاله، مقام نخست در زمینه ارائه مقاله و با 59 مقاله پذیرفته شده مقام دوم در زمینه پذیرش مقاله را در کنفرانس بین المللی پژوهشی صنعت گاز (IGRC2014) که هفته گذشته در کشور دانمارک برگزار شد، کسب کرد.

سعید پاک سرشت با بیان اینکه این کنفرانس هر 3 سال یکبار در یکی از کشورهای عضو اتحادیه بین المللی گاز (IGU) برگزار می شود، افزود: این کنفرانس به موضوعهای پژوهشی صنعت گاز دنیا می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: 50 کشور در کنفرانس بین المللی پژوهشی صنعت گاز حضور داشتند و کشور ایران نیز با توجه به حمایت شرکت ملی گاز ایران و ارائه تسهیلات به افرادی که مقاله آنها پذیرفته شده بود، حضور پررنگ و چشمگیری در این کنفرانس داشت.

به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، کشورهای پیشتاز در زمینه های تکنولوژی و حوزه های تحقیقاتی دنیا از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی و ...، حضور جدی در این کنفرانس داشتند.

دکتر پاک سرشت با بیان اینکه مقالاتی از شرکتهای پالایش گاز، شرکتهای گاز استانی و مناطق انتقال گاز نیز در این کنفرانس پذیرفته شد، تاکید کرد: در بخش متخصصین جوان زیر 35 سال، 35 نفر برگزیده شدند که 3 ایرانی از شرکتهای گاز استان فارس و چهار محال و بختیاری نیز در این جمع حضور داشتند.

مدیریت مصرف انرژی از محورهای اصلی کنفرانس  

وی با اشاره به مزیتهای حضور در این برنامه ها تصریح کرد: با حضور در این برنامه و کنفرانسها، از محورهای تحقیقاتی دنیا در حوزه صنعت گاز مطلع شده و متوجه می شویم که صنعت گاز در دنیا روی چه موضوعهایی تمرکز می کند و چه کارهای جدیدی در این زمینه انجام می شود.

پاک سرشت ادامه داد: حضور در این کنفرانسها به ما کمک می کند برنامه های خود را بر اساس پیشرفتهای روز دنیا تنظیم و تعریف کنیم.

وی اظهار کرد: مدیریت مصرف انرژی، شیل گیسها، ال ان جی، مینی ال ان جی، مسائل زیست محیطی و... ، از جمله موضوعهای مطرح شده در این کنفرانس بشمار می رود که ایران نیز در همه این زمینه ها فعالیتهایی دارد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: تحقیق و پژوهش یک نیروی محرکه برای این صنعت بشمار می رود و آینده طولانی و روشن این صنعت بر پایه این تحقیق و توسعه تعریف می شود.
کد خبر 225240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =