۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
  • کد خبر: 225279
روند صادرات نفت عراق عادی است

وزیر نفت عراق، دیروز (یکشنبه31 شهریور ماه) بر عادی بودن صادرات نفت خام عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری السومریه، عادل عبدالمهدی با تاکید بر تدوام صادرات نفت خام از پایانه های نفتی عراق، اعلام کرد: برنامه های راهبردی وزارت نفت عراق طی چند روز و یا چند هفته قابل تغییر نیستند.

وی در دیدار از پایانه های صادراتی شناور بصره، گفت: از این پس فعالیتهای صادراتی عراق قابل انعطاف تر خواهد بود و با کارآمدی بیشتر و مطابق با استانداردهای بین المللی انجام صورت می گیرد.

عبدالمهدی پس از بازدید از تاسیسات نفتی خشکی و فراساحلی بصره، بیان کرد: اکنون نفتکشهای خارجی به پایانه های نفتی عراق به آسانی دسترسی دارند، به طوری که بزرگترین نفتکشهای جهان قادرند محموله های نفتی خود را از این پایانه ها بارگیری کنند و سپس در امنیت کامل این منطقه را ترک کنند.

وزیر نفت عراق ضمن اشاره به این که این وزارتخانه بر اساس برنامه های راهبردی که نمی توان آنها را طی چند روز یا چند هفته تغییر داد، فعالیت می کند، افزود: عملکرد ما به برنامه های موثر کنونی بستگی دارد و ممکن است شاهد برخی کاستی ها در قراردادهای صدور مجوز باشیم اما این مشکلات را با رسیدن به توافق با شرکتهای طرف قرارداد از پیش رو بر می داریم.

بصره به عنوان مرکز صنعت نفت عراق و یکی از مهمترین شهرهای نفتی جهان به شمار می رود. این استان حدود 59 درصد از ذخایر نفت عراق را در بر دارد و بزرگترین میدانهای نفتی عراق، از جمله میدانهای مجنون، الرمیله و القرنه غربی در آن واقع شده اند.

بیشتر صادرات نفتی عراق که بخش اعظم بودجه دولت به آن بستگی دارد از طریق این استان و پایانه های العمیه و البصره (البکر العمیق سابق) و سه سکوی شناور المربد، جیکور و الفیحاء صادر می شود.

کد خبر 225279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =