تمرکز فعالیتهای اکتشافی ایران در 3 محور جغرافیایی

کل کشور ایران به 7 اولویت اکتشافی تقسیم بندی شده و تمرکز این فعالیتها بیشتر در آبهای خلیج فارس، دریای عمان و منطقه زاگرس است.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که عملیات اکتشاف در کل کشور هم از نظر ذخایر متعارف و هم غیرمتعارف انجام خواهد شد اما این اقدامها بر اساس اولویتهای مشخص شده است، افزود: مناطق آتشفشانی جزو دوره های سوم و چهارم زمین‌شناسی هستند که جزو اولویت 7 محسوب می‌شوند که به دلیل بالا بودن هزینه‌های عملیات اکتشاف و ریسک زیاد تنها مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

بهمن سلیمانی با یادآوری این که در ابتدای انقلاب عنوان می‌شد که نفت ایران تا 20 سال آینده به پایان خواهد رسید، گفت: اگر از امروز به بعد به ذخایر نفت و گاز ایران، رقمی افزوده نشود، کشور تا 60 سال آینده نفت و تا 200 سال دیگر گاز خواهد داشت.

وی با بیان این که تمرکز اکتشاف بیشتر در خلیج فارس، دریای عمان و زاگرس است، اکتشاف قلب تپنده صنعت نفت است که  هر روز نسبت به دیروز سخت تر می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه استخراج ذخایر غیرمتعارف نفت و گاز منوط به افزایش قیمت نفت و گاز خواهد بود، گفت: هم اکنون هزینه‌ تولید یک بشکه نفت از ذخایر غیر متعارف 50 دلار است.

 

کد خبر 225284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =