سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها در کل کشور حذف شده است

مسئولان گذشته باید پاسخگوی توزیع بنزین پتروشیمی باشند، خوشبختانه در حال حاضر تولید این نوع بنزین در کل کشور ریشه‌کن شده است.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، که به قم سفر کرده است، دیروز ( 31 شهریورماه) در دیدار با آیت الله یوسف صانعی گفت: از بنزین پتروشیمی به عنوان جایگزین بنزین استفاده می‌شد که به آن بنزین خودکفا می‌گفتند و امروز بطور کلی استفاده از آن حذف شده است.

وی با اشاره به این‌که به تدریج بنزین استاندارد یورو4 که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است در شهرهای مختلف کشور ارائه خواهد شد افزود: استفاده از این بنزین، امروز کیفیت هوا در تهران، اراک، کرج و تبریز را بهبود بخشیده و به تدریج سعی خواهیم کرد همه شهرها تا پایان سال جاری در وضعیت سوخت دچار تحول مناسب شوند.

ابتکار تصریح کرد: استاندارد خودروها بعد از 9 سال که به فراموشی سپرده شده بود، امروزه اجرایی شده و خودروسازان از اول شهریور استانداردهای یورو4 را اجرا کرده‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که با پیگیریهای دولت اتفاقات خوبی در مسائل محیط زیستی افتاده است، اما کار دشواری را در پیش رو داریم عنوان کرد: متاسفانه دولت در شرایط بدی مسائل زیست محیطی را تحویل گرفت، اما دولت یازدهم برای مسائل زیست محیطی برنامه‌های جدی دارد تا بحرانهایی که درون آن قرار داریم را از بین ببریم.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، وی گفت: آنچه باعث بروز مشکلات زیست محیطی در کشور شده، سستی اعتقادی بوده است که نتوانسته‌ایم از گنجینه‌های کشور به درستی استفاه کنیم و فرصتها را از دست داده‌ایم.

کد خبر 225301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =