حمایت وزارت نفت از سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی

حضور بخش خصوصی در نمایشگاه ایران پلاست نشان دهنده اهمیت صنعت پتروشیمی ایران در عرصه بین المللی است و وزارت نفت از سرمایه گذاران در این صنعت حمایت می کند.

معاون حقوقی و مجلس وزارت نفت ظهر امروز دوشنبه (7 مهر) در حاشیه نهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این رویداد بین المللی نشان دهنده اهمیت صنعت پتروشیمی ایران است و حضور پررنگ شرکت کنندگان نیز نشان دهنده وجود زیر ساختهای مطلوب در این صنعت است.

شجاع الدین بازرگانی افزود: صنعت پتروشیمی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و باید همزمان با توسعه بخش بالادست از صنایع پایین دستی حمایت ویژه کرد تا از خام فروشی جلوگیری شده و ارزش افزوده بیشتری نصیب کشو شود.

وی ادامه داد: صتعتگران ایرانی اکنون به دانش فنی بسیار خوبی دست یافته اند و در صورتی که بتوانیم سرمایه گذاری در این صنعت را شتاب بخشیم می توان افق روشنی برای این صنعت متصور بود.

معاون وزیر نفت با بیان این که سرمایه گذاریهای جدید نیازمند شرایط  خاصی است، گفت: وزارت نفت در تعامل با نمایندگان مجلس همه تلاش خود را خواهد کرد تا سرمایه گذاران به آسانی بتوانند اقدام به سرمایه گذاری در این صنعت کنند.

وی تصریح کرد: وزارت نفت از سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی حمایت خواهد کرد.

بازرگانی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی می تواند با توجه به سود آور بودن آن در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرین بوده و افزون بر تامین نیار داخل در زمینه صادرات نیز سهم خود را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی پتانسیلها و قابلتهای منحصر به فردی  را دارا است و در صورتی که مشارکت بیشتر در طرحهای توسعه این صنعت داشته باشد ظرفیت تولید جهش قابل ملاحظه ای را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 225806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =