اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل در مرز تمرچین میاندوآب

طرح فروش"باک پر"نفت گاز به خودروهای خروجی از مرز تمرچین منطقه میاندوآب، با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد و فروش این فرآورده 8 برابر شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب با بیان این که این طرح از 5 مهرماه امسال عملیاتی شده است، در توضیح جزئیات اجرای طرح به خبرنگار شانا، گفت: در طرح "باک پر" که خودروهای گازوییل سوز را شامل می شود، خودروهایی که از مرز تمرچین پیرانشهر ایران خارج و به سمت عراق می روند، باید باک سوخت خود را پر کنند.

احمد مجرد اظهار کرد: مبنای نرخگذاری در این طرح، قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران در کشور عراق است که بوسیله کمیته نرخگذاری استان آذربایجان غربی اعلام می شود.

وی جمع آوری باکهای اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استانداردسازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت  آن را از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل برشمرد.

مجرد گفت: در دو روز اجرای این طرح، 187 خودرو گازوییل سوز خروجی از مرز تمرچین پیرانشهر، ارزیابی و کنترل شده است.

به گفته وی، در این بازه زمانی کوتاه، 60 هزار لیتر گازوییل به نرخ "باک پر" که کمیته نرخگذاری استان آذربایجان غربی با توجه به نرخ این فرآورده در نخستین جایگاه آن سوی مرز عراق اعلام کرده، فروخته شده است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب با بیان این که اجرای طرح "باک پر" نفت گاز فروش این فرآورده را نسبت به قبل از اجرای طرح 8 برابر کرده است، اظهار کرد: قبل از اجرای طرح یادشده، فروش در باک این فرآورده (گازوییل) به طور میانگین 4700 لیتر بود که به حدود 30 هزار لیتر در روز افزایش یافته است.

 

کد خبر 225829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =